شروط جاری شدن آب در زاینده‌رود برای کشت دوم کشاورزان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان گفت: اگر بارش‌ها در اصفهان و به ویژه چهارمحال و بختیاری به اندازه کافی باشد و حجم سد به ۳۵۰ میلیون متر مکعب برسد، آب جهت کشت دوم جاری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان گفت: اگر بارش‌ها در اصفهان و به ویژه چهارمحال و بختیاری به اندازه کافی باشد و حجم سد به ۳۵۰ میلیون متر مکعب برسد، آب جهت کشت دوم جاری خواهد شد.
به گزارش تسنیم ؛ حمیدرضا طباطبایی در همایش بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان، با اشاره به نشست‌های برگزار شده با انجمن صنفی کشاورزان، اظهار داشت: مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان تاکنون در چند حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به میزان آب موجود پشت سد، افزود: طبق مصوبه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود در سال 95، اگر بارش‌ها در اصفهان و به ویژه چهارمحال و بختیاری به اندازه کافی باشد و حجم سد به 350 میلیون متر مکعب برسد، آب جهت کشت دوم جاری خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد: خسارات وارده محاسبه و حقابه کشاورزان مشخص می‌شود و اقدامات مقتضی جهت پرداخت این خسارت‌ها انجام خواهد شد.

احمد رضوانی فرماندار اصفهان نیز هدف از تشکیل این همایش را بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی و ارائه راه حل‌های پیشنهادی دانست و گفت: علی‌رغم پیگیری‌های خوب صورت گرفته توسط مسئولان ارشد استان و شهرستان و انتظارات برحق کشاورزان، متأسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل به ویژه وزارت نیرو هنوز برنامه‌ریزی جامع و متقنی در این خصوص ارائه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان به دلیل خشکسالی های اخیر از لحاظ اقتصادی دستخوش مشکلات فراوانی شده‌اند، افزود: کشاورزان شرق اصفهان انتظار دارند که وزارت نیرو برنامه‌های جامعی در خصوص کشت پاییزه داشته باشد و در صورت عدم امکان تخصیص آب کشاورزی به آنان، میزان خسارت‌های وارده برآورد و به ایشان که خود حقابه دار نیز هستند، پرداخت شود.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ظرف چند روز آینده، با تشکیل شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود تصمیمات مقتضی پیرامون توزیع عادلانه آب جهت کشت پاییزه شرق اصفهان اتخاذ خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه آب، گفت: توزیع عادلانه آب در قالب یک قانون مطرح شده و مستلزم مدیریتی صحیح است.

وی همچنین به برخی مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ی اصفهان نیز در این همایش، به پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته پیرامون جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز بالادست، تسریع ساماندهی رودخانه و توزیع آب برای کشت پاییزه شرق اصفهان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه چند نفر از نمایندگان کشاورزان شرق به بیان مشکلات و درخواست‌های کشاورزان پرداختند و خواستار اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب و رسیدگی به مشکلات کشاورزان شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار