۴۰ درمانگاه سیار هلال احمر اصفهان بین نجف تا کربلا فعال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: 40 درمانگاه سیار هلال احمر استان اصفهان به منظور ارایه خدمات به زائران شرکت کنننده در مراسم پیاده روی اربعین بین نجف تا کربلا و در شهرهای کاظمین، سامرا و حله فعال شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: 40 درمانگاه سیار هلال احمر استان اصفهان به منظور ارایه خدمات به زائران شرکت کنننده در مراسم پیاده روی اربعین بین نجف تا کربلا و در شهرهای کاظمین، سامرا و حله فعال شده است.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به پوشش خدمات درمانی و امداد و نجات سفر معنوی زائران اربعین حسینی، اظهارکرد: برای این امر در حال حاضر ۴۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی در سطح استان فعال هستند.

وی تاکید کرد: در مجموع پایگاه‌های بین شهری با تعداد زیادی از نیروهای آموزش دیده آمادگی این دارند تا در صورت ضرورت نسبت به اسکان اضطراری اشخاص اقدام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با تاکید به اینکه وظیفه اصلی نیروهای امداد و نجات هلال احمر پوشش حوادث ترافیکی و سایر حوادث است، افزود: این نیروها با آمادگی کامل در سطح جاده‌های استان حضور داشته و در حال ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های اصلی و تیم‌های جانشین در حالت آماده باش هستند تا در صورت احساس نیاز و دستور سازمان امداد و نجات کشور برای پوشش امدادی و کمک رسانی و پشتیبانی به استان‌های هم مرز و استان‌هایی که معین این حرکت عظیم‌ هستند، اعزام شوند .

کریمی با بیان اینکه اکنون تیم ارتباطات جمعیت هلال احمر اصفهان در مرز چزابه مستقر است و نیروهایی مستقر در داخل خاک عراق در حال ارائه خدمات هستند، گفت: در زمینه پوشش خدمات درمانی و اعزام تیم‌های پزشکی به عراق جمعیت هلال احمر اصفهان هم در حوزه درمان و هم امداد و نجات در کشور عراق وظایفی را بر عهده دارد و بیش از ۴۰ درمانگاه سیار را از نجف تاکربلا، بین راه و در شهرکاظمین، سامرا و حله بر پا کرده است .

وی تصریح کرد: در این درمانگاه‌ها پزشک، پرستار، تکنسین‌های فوریت‌ها و دارویی، ماما و متخصصان مختلف به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند و تعدادی متخصص و نیروهای درمانی هم در بیمارستان کربلا در کنار نیروهای عراقی در حال ارائه خدمات به زائران اربعین هستند .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمر در این درمانگاه‌ها به صورت شیفتی فعال‌ هستند و در ساعات شب به طور گردشی این نیروها خدمات رسانی می‌کنند .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار