تحریم‌ها فقط شبکه مالی آمریکا را شامل می‌شود/ تداوم صادرات فولاد به اروپا

رئیس انجمن فولادسازان ایران گفت: تحریم‌های جدید آمریکا در خصوص فولاد، مبادلات دلاری را شامل می‌شود و مبادلات فولاد مبارکه بر اساس یورو است.

رئیس انجمن فولادسازان ایران گفت: تحریم‌های جدید آمریکا در خصوص فولاد، مبادلات دلاری را شامل می‌شود و مبادلات فولاد مبارکه بر اساس یورو است.

بهرام سبحانی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص آثار تحریم‌های جدید آمریکا بر صنعت فولاد کشور اظهار داشت: این تحریم‌ها از قبل در شکل دیگر وجود داشت و تحریم‌های جدید صرفاً سبب محدودیت فولاد مبارکه برای دسترسی به شبکه پولی و مالی آمریکا می‌شود و این در حالی است که پیش از این نیز، مبادلات فولادی ایران ارتباطی با این شبکه نداشت.

وی در ادامه افزود: تحریم‌های آمریکا مبادلات دلاری را شامل می‌شود و مبادلات فولاد مبارکه بر اساس یورو است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص بازارهای صادراتی فولاد ایران و تأثیرپذیری آن‌ها از تحریم اذعان کرد: تحریم‌ها مشکل چندانی برای بازارهای صادراتی ایران ایجاد نمی‌کنند و صرفاً نحوه مبادله کمی سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

سبحانی در رابطه با احتمال تغییر بازار صادراتی از اروپا به سایر کشورها گفت: در شرایط فعلی صادرات به اروپا در حال انجام است و این بازار به قوت خود باقی است؛ اما علاوه بر اروپا، بازاریابی مناسبی برای فولاد ایران در غرب و شرق آسیا نیز شده است.

وی در خصوص ایجاد مشکل در تأمین قطعات و تجهیزات خطوط تولید فولاد نیز اذعان داشت: هیچ فروشنده‌ای مایل به عدم فروش محصولات خود نیست و تأمین‌کنندگان قطعات و تجهیزات فولادی تمایل به فروش محصولات خود به فولادسازان ایرانی دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: با این حال مشکلاتی در نقل و انتقال پول برای این خریدها به وجود آمده که باید با اقداماتی این مشکل رفع شود.

سبحانی تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با شناسایی نقاط حساس اقتصاد کشور که تولید و اشتغال مناسبی ایجاد کرده‌اند مشکلات و محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد کند و هر یک از ما وظیفه مهمی در جلوگیری از وقوع این محدودیت‌ها و مقابله با آن‌ها داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار