تساوی پشت تساوی؛ عادت بد ذوب‌آهن

از آخرین پیروزی ذوب‌آهن در لیگ برتر 66 روز می‌گذارد. سبزپوشان اصفهانی که این فصل تنها دو بار رنگ پیروزی را دیده‌اند یکم شهریورماه در تبریز موفق به شکست ماشین‌سازی شدند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: از آخرین پیروزی ذوب‌آهن در لیگ برتر 66 روز می‌گذارد. سبزپوشان اصفهانی که این فصل تنها دو بار رنگ پیروزی را دیده‌اند یکم شهریورماه در تبریز موفق به شکست ماشین‌سازی شدند.

شاگردان امید نمازی پس‌ازآن بازی، پنج بار دیگر مقابل حریفان لیگ برتری به میدان رفتند که حاصل این بازی‌ها ثبت سه تساوی و دوشکست در کارنامه تیم اصفهانی بود. تیمی که فصل گذشته به‌عنوان نایب‌قهرمانی لیگ هفدهم رسید و آسیایی شد. اما همین تیم با امید نمازی بسیار افتان‌وخیزان لیگ را ادامه می‌دهد ذوبی‌ها در فصل جاری خیلی زود امید نمازی را به‌عنوان جانشین امیر قلعه‌نویی انتخاب کردند تا بلکه با سرمربیگری دستیار اسبق کی‌روش همان روند تحسین‌برانگیز نیم‌فصل دوم لیگ فصل گذشته را دوباره تکرار کنند. البته قضاوت پیرامون آینده تیم اصفهانی شاید کمی زودهنگام باشد اما تاکنون که 10 هفته از لیگ سپری‌شده است ذوب‌آهن تنها 10 امتیاز اندوخته دارد. آماری ضعیف که اگر تا پایان لیک همین میانگین امتیاز گیری یعنی یک امتیاز از هر بازی همچنان پابرجا باقی بماند جایگاه سبزپوشان اصفهانی در پایان فصل دورقمی خواهد شد.

خط آتش ذوب‌آهن بدون تبریزی زهر ندارد

پیرامون دلایل ناکامی ذوب‌آهن در فصل جاری می‌توان به موارد گوناگونی مانند تغییر سرمربی، حضور کمرنگ در بازار نقل و انتقالات و... اشاره کرد. در این میان مشکلی که بیش از همه‌چیز خودش را نشان داده ضعف مفرط خط حمله تیم اصفهانی است. آنها با از دست دادن یکی از بهترین گلزنان خود یعنی مرتضی تبریزی به‌شدت در خط حمله دچار مشکل شده‌اند. تبریزی در چهارفصلی که پیراهن تیم اصفهانی را بر تن کرد، وزن خاصی به خط حمله تیم ذوب‌آهن داده بود. تبریزی با گل زنی دربازی‌های حساس بار اصلی خط آتش تیم اصفهانی را به دوش می‌کشید و تقریبا بیشتر توپ‌ها به او ختم می‌شد. با جدایی تبریزی از جمع سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری خلأ بزرگی در خط حمله نایب‌قهرمان فصل پیش ایجادشده و همچنان پابرجا باقی‌مانده است. تبریزی فصل پیش موفق شد 13 بار برای تیمش گلزنی کند و عنوان دومین گلزن برتر را به خودش اختصاص دهد. ذوبی‌ها فصل گذشته 46 بار موفق به فتح دروازه حریفان شده‌اند که تبریزی با 13 گل و کی روش استنلی با 9 گل نزدیک به نیمی ازگل‌های تیمشان را به ثمر رساندند تا ذوب‌آهن عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم را کسب کند.

ارناندز گلزن همه فن حریف نیست

ذوب‌آهن در نقل و انتقالات پیش فصل یک بازیکن هندوراسی به نام ادی ارناندز را جذب کرد بلکه او بتواند جای خالی تبریزی را پر کند. این بازیکن در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در منطقه کونکاکاف در تیم ملی هندوراس حضور داشت و در دو مسابقه پایانی این رقابت‌ها هم گل تساوی تیمش را برابر کاستاریکا زد و در دیدارهای رفت‌وبرگشت پلی‌آف جام‌جهانی تنها ۱۶ دقیقه مقابل استرالیا بازی کرد که دیگر موفق به گلزنی نشد. ارناندز که در لیگ‌های چین، سوئد، مکزیک و کلمبیا هم‌بازی کرده است، فصل گذشته در باشگاه ارتش پاولودار قزاقستان عضویت داشت، تنها هشت بازی انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند. ارناندز تاکنون که 10 هفته از لیگ برتر سپری‌شده است تنها دو بار برای ذوب‌آهن گلزنی کرده که آمار قابل‌اعتنایی نیست. این مهاجم هندوراسی برخلاف هم‌وطنش جری بنگتسون که در ذوب‌آهن مثمر بازی می‌کرد مهاجم زهرداری نشان نداده است. او عصر پنج‌شنبه گذشته مقابل پیکان به میدان رفت اما بازی ضعیف او عاملی شد تا نمازی دقیقه 68 این بازیکن را بیرون بکشد. البته ذوبی‌ها برای تقویت خط حمله تیمشان همین چند هفته پیش رحیم زهیوی را به خدمت گرفتند که این بازیکن خوزستانی تاکنون برای ذوب‌آهن مؤثر بازی کرده است. زهیوی در بازی با پیکان به فاصله یک دقیقه پیس از ورود به زمین یک ضربه پنالتی برای تیمش به دست آورد تا مسلمان با گل کردن این ضربه بازی را به‌تساوی بکشاند.

نمازی هنوز باحال و هوای لیگ ایران بیگانه است

امید نمازی زاده در فصل جاری نخستین تجربه مربیگری تمام ایرانی‌اش را سپری می‌کند. نمازی زاده که سال‌ها دستیار کی روش بود و مدت‌ها نیز در آمریکا همین وظیفه را بر عهده داشته است در فصل جاری به ذوب‌آهن پیوست. ذوبی‌ها امیدوار بودند با تکیه‌بر توانایی‌های این مربی تحصیل‌کرده در میان مدعیان لیگ قرار بگیرند. نمازی هم به امکانات و بی حاشیه بودن باشگاه ذوب‌آهن چشم امید بسته بود بلکه با استفاده از اندوخته‌های سال‌ها مربیگری به چهره‌ای مشهور در فوتبال باشگاه‌های ایران تبدیل شود. اتفاقی که تاکنون نیفتاده و او فشار هواداران و مدیران باشگاه را به‌شدت احساس می‌کند چراکه نتایج 10 هفته گذشته با سطح انتظارات تفاوت فاحشی دارد. با این شرایط نمازی تنها پنج هفته فرصت دارد تا به روند امتیاز از دست دادن تیم اصفهانی پایان دهد و صندلی مربیگری‌اش را تا حدودی مستحکم کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار