پایش ۱۳۶ واحد صنعتی در آران و بیدگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۳۶ واحد صنعتی مورد پایش میزان آلودگی قرار گرفت.

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۷، اظهار کرد: وظیفه ما حفظ و صیانت از محیط‌زیست است و برای این هدف تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۳۶ واحد صنعتی را در قالب طرح پایش زیست‌محیطی مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی افزود: در راستای حفظ محیط‌زیست باید رابطه دو سویه‌ای بین مردم و مسئولان برقرار باشد تا درصد موفقیت بیشتر باشد و در همین زمینه شکایت‌های مردمی از واحدهای صنعتی مورد توجه خاصی قرار می‌گیرد که در سال جاری بیش از ۲۰ مورد از پایش ها مربوط به شکایت مردمی و مابقی مربوط به بررسی‌های دوره‌ای کارشناسان اداره حفاظت از محیط‌زیست است.
دولتخواه تصریح کرد: در تمام موارد پایش واحدهای صنعتی تذکر و توصیه‌های زیست‌محیطی اعلام می‌شود٬ در همین بررسی‌های سال جاری، ۹۷ مورد از پایش ها منتج به صدور اخطاریه گردید و در پایش شکایت‌های مردمی شش مورد به پیگیری قضایی منجر و دو مورد رأی نهایی صادر شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به چالش خشکسالی های اخیر منطقه، ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر منطقه آران و بیدگل به خصوص در کویر مرنجاب و پناهگاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد٬ ساخت آبشخور از جمله فعالیت‌های مؤثر برای حفظ حیات وحش منطقه است که با همکاری سمن‌های دوست دار محیط زیست اقدام به ساخت بیش از پنج مورد آبشخور و لایروبی بیش از ۲۰ مورد آبشخور در سطح منطقه پناهگاه حیات وحش یخاب کرده‌ایم.
وی به اشاعه فرهنگ درست برخورد و استفاده از محیط زیست در بین مردم اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ یک مملکت درست شود باقی موارد خود به خود درست می‌شود و ما و سمن‌ها با همین دید به فرهنگ‌سازی اهتمام ویژه‌ای داریم به طوری که در شش‌ماهه اول امسال بیش از یک مورد دستگیری متخلف شکار و صید نداشته‌ایم که وی مجرم شناخته و به پرداخت جریمه محکوم شد و این میسر نیست مگر با کمک و همکاری مردم.
دولتخواه به برنامه‌های جانبی اداره در ۶ ماهه اول سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: بیشترین فعالیت ما در حوزه فرهنگ‌سازی بوده و نشست با سمن‌های زیست محیطی جهت هماهنگی لازم در راستای کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف٬ تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در تاریخ ۲۱ تیر روز بدون پلاستیک٬ اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی شامل روز طبیعت٬ روز زمین پاک٬ هفته محیط‌زیست و برنامه‌های ویژه دیگر شامل پاکسازی طبیعت٬ آموزش چهره به چهره٬ طرح محیط یار و طرح شهر بی زباله از جمله فعالیت‌های اداره حفاظت از محیط زیست بوده که با هدف پاسداری از حریم محیط‌زیست و طبیعت خدادادی انجام شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار