مطالبات گندمکاران اصفهان پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تمام مطالبات گندمکاران این استان بصورت مستقیم به حساب هایشان واریز شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تمام مطالبات گندمکاران این استان بصورت مستقیم به حساب هایشان واریز شده است .
اصغر محسن زاده کرمانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان اصفهان بصورت تضمینی را 108 هزار تُن اعلام کرد و افزود: برای خرید این میزان گندم، مبلغ یک هزار و 320 میلیارد ریال از طرف بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل به حساب کشاورزان گندمکار استان واریز شده است.
به گفته وی برغم وجود کم آبی در استان اصفهان در سال زارعی گذشته ( مهر 96 تا مهر 97 ) 152 هزار تن گندم در این استان تولید شده که از این میزان 108 هزارتن آن بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
وی اظهارداشت: 50 درصد مطالبات گندمکاران پس از تحویل محصول به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده بود.
محسن زاده کرمانی با اشاره به اینکه 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی گذشته زیر کشت گندم رفته بود، بیان کرد: از این وسعت 34 هزار هکتار محصول گندم برداشت شده است و کشت 6 هزار هکتار آن به دلیل کم آبی به ثمر ننشست و در بخش دام مورد استفاده قرار گرفت.
به گفته وی بیشترین تولید گندم در شهرستان های اصفهان ، فریدن و سمیرم حاصل شده است.
خرید تضمینی گندم از اردیبهشت امسال در استان اصفهان با نرخ خرید برای هر کیلوگرم یکهزار و 300 تومان آغاز شده بود.
پیش از این 53 هزار هکتار از زمین های این استان به کشت گندم بصورت دیم و آبی اختصاص داشت و سالانه 145 هزار تُن گندم در این خطه تولید می شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار