پاتک سنگین سپاهان به استقلال

هفته دهم لیگ با شکست استقلال در ورزشگاه آزادی و تداوم صدرنشینی پدیده دنبال شد. برتری پدیده مقابل نفت مسجدسلیمان در عصر پنج‌شنبه گذشته صدرنشینی تیم مشهدی در پایان بازی‌های هفته دهم را تثبیت کرد و تنها نقطه ابهام پیرامون تیم دوم جدول باقی ماند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: هفته دهم لیگ با شکست استقلال در ورزشگاه آزادی و تداوم صدرنشینی پدیده دنبال شد. برتری پدیده مقابل نفت مسجدسلیمان در عصر پنج‌شنبه گذشته صدرنشینی تیم مشهدی در پایان بازی‌های هفته دهم را تثبیت کرد و تنها نقطه ابهام پیرامون تیم دوم جدول باقی ماند.

یک روز زمان نیاز بود تا مشخص شود آیا سپاهان همچنان در تعقیب پدیده باقی خواهد ماند یا از تیم شگفتی‌ساز لیگ عقب می‌افتد؟ با برگزاری بازی تیم‌های استقلال و سپاهان که به برتری تیم طلایی پوش اصفهانی ختم شد شاگردان امیر قلعه‌نویی همچنان در یک‌قدمی تیم مشهدی باقی ماندند و حالا تنها تیم‌های جدول به شمار می‌روند که عدد امتیازی آن‌ها از مرز 20 عبور کرده است. البته پرسپولیسی‌ها هم این فرصت را دارند تا خودشان را به کمترین فاصله از دو تیم اول و دوم جدول برسانند به شرایطی که دو بازی عقب‌افتاده‌شان با پیکان و سایپا را با پیروزی پشت سر گذارند. در سایر دیداری‌های این هفته نتایج غیرمنتظره‌ای به دست نیامد تا جدول بازی‌ها دچار تغییر قبل توجهی نشود.

ناتوانی مدافعان استقلال در کنترل کی‌روش

تیم فوتبال سپاهان در تاریخ برگزاری لیگ برتر به حریفی گردن‌کلفت مقابل استقلال دست‌یافته است. دیدار استقلال و سپاهان سی و چهارمین دیدار این دو تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود. دیدارهایی که با 13 پیروزی برای استقلال و 10 تساوی همراه بوده است و 11 بار هم سپاهان موفق به کسب پیروزی شده است؛ آماری که سپاهان را به سخت‌ترین حریف آبی پوشان در لیگ برتر تبدیل می‌کند، چراکه تجربه 11 شکست در لیگ برتر برای استقلالی‌ها تنها برابر سپاهان رقم خورده است. علاوه بر این زرد پوشان اصفهانی سپاهان موفق شدند به دوران طولانی‌مدتی که در کسب پیروزی برابر استقلال از خود به‌جا گذشته بود، خاتمه دهند؛ اما بازی عصر جمعه حکایت دیگری داشت چراکه این بار امیر قلعه‌نویی بروی نیمکت سپاهان قرار داشت و باید شاگردانش را به مصاف تیمی می‌فرستاد که 20 سال از بهترین دوران بازیگری و مربیگری‌اش را در آن باشگاه سپری کرده بود. استقلالی‌ها با شفر آماده بودند تا سپاهان را شکست دهند و دومین پیروزی متوالی در لیگ هجدهم را جشن بگیرند. رسیدن به هدف برای شاگردان شفر دشواری‌های خاص خودش را داشت چراکه طلایی پوشان اصفهانی چندهفته‌ای به بلوغ تاکتیکی موردنظر قلعه‌نویی رسیده‌اند و در سه بازی پشت سر هم موفق به شکست حریفان شده بودند. با این اوصاف عبور از سد تیمی که هفته‌هاست روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد نیاز به موفقیت کامل در چند جبهه داشت. نخست از کار انداختن خط حمله ویرانگر حریف که با 20 گل عنوان تهاجمی‌ترین لیگ را به خود اختصاص داده بود. دومین مأموریت کنترل میانه میدان حریف و جلوگیری از تسلط هافبک‌های سپاهان در کلیدترین نقطه زمین تعریف می‌شد. سومین و شاید مهم‌ترین وظیفه شاگردان شفر ایجاد موقعیت گلزنی و استفاده حداکثری از موقعیت‌ها تعریف‌شده بود. استقلالی در انجام دو مأموریت اول و سوم کامل ناکام ماندند و وظیفه دوم را هم نصف و نیمه انجام دادند تا شکستی تلخ را در ورزشگاه آزادی تجربه کنند. آنها در نیمه نخست توانستند کنترل بازی در میانه زمین را بر عهده بگیرند اما در نیمه دوم با ورود ولادمیر کومان و محمد انصاری به زمین میانه میدان به دست سپاهانی‌ها افتاد. در خط حمله هم هرچند آبی‌های پایتخت تا پشت محوطه جریمه سپاهان خوب پیش می‌آمدند در واردکردن ضربه نهایی کم‌دقت عمل می‌کردند تا خط حمله تیم شفر از زهر لازم برخوردار نباشد. در خط دفاعی هم مهم‌ترین وظیفه مدافعان تیم استقلال مهار استنلی کی‌روش مهاجم سر زن سپاهان بود. محمد دانشگر بلندقامت باید با مهاجم فرصت‌طلب میهمان گام‌به‌گام حرکت می‌کرد و در نبردهای هوایی ضربات نخست را می‌زد.دانشگر تا دقیقه 80 به هر شکل ممکن از پیش این مأموریت برآمد اما یک‌لحظه از کی‌روش برای دانشگر و تیمش بسیار گران تمام شد. کی‌روش از ارسال سعید آقایی نهایت استفاده را برد و با یک ضربه سر شیرجه‌ای فرصت هیچ عکس‌العملی را برای حسینی باقی نگذاشت.

سپاهان با قلعه‌نویی در مسیر قهرمانی

هفته بدون شکست از سپاهان تیمی ساخته در حد مدعی اول قهرمانی. تیمی که هرروز مدعی‌تر از روز قبل نشان می‌دهد و درست با سبک و سیاق مردی مثل امیر قلعه‌نویی پله‌های پیشرفت را طی می‌کند تا به هدفی که از روز نخست ترسیم کرده، برسد. سپاهان مقابل استقلال در روزی که شروع خوبی نداشت، پایانی خوش و دل‌انگیز رقم زد تا ششمین برد این فصل را در پایتخت جشن بگیرد. این نتیجه باعث شد تا سپاهان امیر فرمول قهرمانی در رقابت‌هایی مثل لیگ برتر را تا به اینجای رقابت که یک‌سوم بازی‌ها پشت سر گذاشته‌شده است به‌خوبی اجرا شود و قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر در مسیر رسیدن به‌جامی دیگر قرار بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار