بازگشت دوباره کارخانه پلی اکریل در مسیر تولید

هزار و 600 کارگر کارخانه پلی اکریل ایران پس از دو سال تعطیلی این کارخانه مشغول کار شدند.

هزار و 600 کارگر کارخانه پلی اکریل ایران پس از دو سال تعطیلی این کارخانه مشغول کار شدند.
به گزارش صدا و سیما ؛مدیراجرایی کارخانه پلی اکریل ایران با اشاره به 760 میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته این کارخانه گفت: واردات 80درصدی مواد اولیه هزار و400 واحد نساجی کشور این کارخانه را با هفت واحد زیر مجموعه به مدت دوسال به تعطیلی کشاند.
محسن رجایی با بیان اینکه با همت وتلاش مدیران اجرایی وایثارکارگران با دریافت نکردن 18 ماه حقوق فعالیت کارخانه دوباره از سرگرفته شد افزود: امروز پنج واحداز هفت واحدکارخانه در حال تولید است و روزانه در چهار شیفت کاری 107 تن الیاف بریده شده، 90تن نخ و80تن استیپل تولید می شود.
وی با اشاره به تحریم کشورمان برای تعمیر و تامین قطعات کارخانه بوسیله امریکا و کشورهای اروپایی گفت : متخصصان این کارخانه بسیاری از قطعات را با یک دهم قیمت خارجی بومی سازی کردند.
رجایی افزود :با تحریم مواد اولیه ای سی ان وارداتی ، خطوط تولید متوقف شد اما با مهندسی معکوس متخصصان کارخانه چرخه تولید جدید را با الیاف ضایعاتی بازار وطی کردن فرایندهایی روی آنها ، مواد اولیه را تامین وتولیدرا آغاز کردند.
وی گفت: با رفع موانع تولید همچون رفع قوانین دست و پا گیر اداری ،سرمایه درگردش ، اعتماد تولیدکنندگان داخلی وتامین ارز موردنیاز ومواد اولیه می توانند باصددر صد ظرفیت کارخانه تولید کنند
درحال حاضر بزرگترین تولید کننده نخ والیاف پلی استر و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در غرب آسیا ‏ با یک سوم ظرفیت کار می کند.
این کارخانه تامین کننده مواد اولیه صنایع پارچه بافی ، ریسندگی وفرش ماشینی است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار