وزارت کشور هنوز گزینه قطعی برای استانداری اصفهان در نظر نگرفته است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان آخرین پیگیری‌ها برای انتخاب استاندار جدید اصفهان را تشریح کرد و گفت:‌ وزارت کشور هم هنوز گزینه قطعی برای اصفهان در نظر نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان آخرین پیگیری‌ها برای انتخاب استاندار جدید اصفهان را تشریح کرد و گفت:‌ وزارت کشور هم هنوز گزینه قطعی برای اصفهان در نظر نگرفته است.
حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان اصفهان تا امروز جلسه‌ای ویژه انتخاب استاندار برگزار نکرده اما نمایندگان در این زمینه رایزنی‌هایی را داشته‌اند.
وی با اشاره به رایزنی‌های نمایندگان اصفهان در مجلس با وزارت کشور افزود: هنوز حدود 15 روز تا پایان مهلت حضور بازنشستگان در محل کارشان باقی است، در این راستا صحبت‌هایی را با مسئولان وزارت کشور داشته‌ایم که بر این اساس، معاون پارلمانی وزیر کشور معتقد است ابتدا استان‌های کوچک‌تر تعیین تکلیف شوند و سپس به سراغ انتخاب استاندار برای استان‌های بزرگ‌تری مانند اصفهان می‌آیند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به درخواست نمایندگان برای برگزاری جلسه‌ای با وزیر کشور پیرامون انتخاب استاندار گفت: هنوز زمان برگزاری این جلسه را به ما اعلام نکرده‌اند، علاوه بر این درخواست جلسه‌ای با رئیس دفتر رئیس جمهور در این زمینه داشتیم که زمان آن را نیز هنوز اعلام نکرده‌اند.
وی در پاسخ به این سئوال که در صورت طولانی شدن روند انتخاب استاندار اصفهان و گذر از تاریخ 24 آبان، چه تصمیمی برای مدیریت استان گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعا باقی ماندن بر سر کار بعد از تاریخ 24 آبان تخلف محسوب می‌شود و استاندار اصفهان نیز نمی‌تواند کار خود را ادامه دهد، بنابراین اگر وضعیت استاندار جدید تعیین تکلیف نشود سرپرست انتخاب می‌شود اما احتمال تعیین تکلیف در این مدت وجود دارد.
موسوی‌لارگانی درباره معیارهای انتخاب استاندار گفت: اولویت نمایندگان انتخاب استاندار بومی است، اما وزارت کشور همچون دوره قبل انتخاب استانداران، براستاندار غیربومی نظر دارد، هرچند که هنوز در این زمینه به نتیجه کاملی نرسیده‌ایم و وزارت کشور هم هنوز گزینه قطعی برای اصفهان در نظرنگرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار