تیغ تیز آذری زیر گلوی منتقدان

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن این روزها از زمین و زمان گله‌مند‌است. سعید آذری که هفته‌های دشواری را پشت سر گذاشته در چند مصاحبه اخیر خود همه را از زیر تیغ انتقاد گذرانده و حتی به بازیکنان تیم فوتبال باشگاه هم رحم نکرده است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن این روزها از زمین و زمان گله‌مند‌است. سعید آذری که هفته‌های دشواری را پشت سر گذاشته در چند مصاحبه اخیر خود همه را از زیر تیغ انتقاد گذرانده و حتی به بازیکنان تیم فوتبال باشگاه هم رحم نکرده است.

آذری که نقش ویژه‌ای در سپردن سکان هدایت تیم اصفهانی به امید نمازی داشت حالا که مربی تازه‌وارد نتایج موردنظر هواداران و مدیران باشگاه را به دست نیاورده، شمشیر را از رو بسته و به جنگ منتقدان و به‌زعم او بدخواهان تیم رفته است. آذری از توطئه‌ای خبر می‌دهد که علیه خودش و امید نمازی از سوی خودی‌ها شکل‌گرفته است. او چند روز پیش در گفتگو با مهر، اعضای هیئت‌مدیره باشگاه را چنین خطاب قرار داده بود «از آقایان می‌خواهم صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و به حرف‌های روز اول سعید آذری گوش کنند. آقایانی که می‌گویند بودجه نداریم به تیم بدهیم الان با چهار پیامک دیگران را تحت تأثیر قرار ندهند. آنها شاید نمی‌دانند بودجه امروز تیم یک سرمایه‌گذاری برای فینال آسیا است. من این حرف را از روی علم ورزش و تجارت ورزش می‌زنم. وقتی روز اول صحبت از بودجه و جایگاه تیم می‌شود، می‌گویند برایمان فرقی ندارد تیم اول یا هشتم شود ولی در طول لیگ اتفاق دیگری می‌افتد. حالا که ۱۰ هفته از لیگ گذشته است و اتفاق خاصی رخ نداده که کل مجموعه را زیر سؤال می‌برند. من از روز نخست همه‌چیز را می‌دانستم. نمی‌توانستم دو سه بازیکن را در تیم نگه‌دارم. همان روز گفتم باید ضریب تحملتان را بالاتر ببرید. گفتم نیم‌فصل اول مثل سال‌های قبل خواهد بود و باید صبر کنیم تا در نیم‌فصل تیم را متعادل کنیم.» این صحبت‌های مدیرعامل باشگاه نشان از فشاری فراوانی دارد که از سوی هیئت‌مدیره و اطرافیان به تیم او وارد می‌شود. ظاهرا هم مشکل در انتخاب امید نمازی به‌عنوان سرمربی این فصل ذوب‌آهن است. آذری فصل پیش قصد داشت نمازی را جایگزین مجتبی حسینی کند اما هیئت‌مدیره نظر دیگری داشتند و سرانجام با انتخاب امیر قلعه‌نویی رأی آذری را بایکوت کردند. در فصل جاری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن حرفش را به کرسی نشاند و سرانجام سکان هدایت تیم فوتبال ذوب‌آهن را به امید نمازی سپرد. ریسک بزرگی که آذری انجام داد در پایان هفته دهم با شکست همراه شده و به‌طور طبیعی آذری هم از ترکش‌های این انتخاب در امان نمانده است. از تیمی که تنها دو بار موفق به شکست حریفان شده و هیچ‌کدام از پیروزی‌ها را هم در ورزشگاه خانگی یعنی فولادشهر به دست نیاورده می‌توان خرده گرفت. تیمی که رتبه‌ای بهتر از نهمی جدول را در اختیار ندارد و با کوچک‌ترین لغزشی ممکن است حتی تا سیزدهم جدول هم پایین بیاید، خود راه انتقادهای تند و گزنده را بازکرده است.

آذری باید تاوان انتخاب نمازی را بدهد

امید نمازی سابقه سال‌ها همکاری با کی روش به‌عنوان دستیار نخست را دارد اما با فوتبال باشگاهی ایران چندان آشنا نبوده و نیست. او تا پیش از حضور در ذوب‌آهن هدایت هیچ تیم داخلی را عهده‌دار نبود و سرمربیگری این فصل نمازی نخستین تجربه مربیگری‌اش در ایران به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر فوتبال باشگاهی ایران زیروبم‌های خاص خودش را دارد و نیاز به چند سال آزمون‌وخطاست تا یک سرمربی به فوت‌وفن‌های آن آشنا شود. امید نمازی هم درست از همین نقطه‌ضعف ضربه می‌خورد و ترکش‌های این ضربه‌ها دامن آذری را هم گرفته است. نمازی که سال‌ها در آمریکا کارکرده هنوز به‌درستی با جو فوتبال ایران آشنا نشده و نمی‌داند راه و رسم بازی گرفتن از ستاره‌های مغرور تیم‌ها چگونه است؟ به‌طور مثال محسن مسلمان که این فصل به ذوب‌آهن پیوست خیلی زود با نمازی دچار مشکل شد. سرمربی ذوب‌آهن اعتقاد داشت مسلمان در زمین وظیفه‌اش را به‌درستی انجام نمی‌دهند مشکل سرمربی با بازیکن تا جایی بالا گرفت که زمزمه‌های کنار گذاشتن مسلمان شنیده شد. البته ظاهرا این دو باهم از در آشتی درآمده‌اند و مسلمان در چند بازی اخیر تیمش به میدان رفته و گل هم زده است. در مورد این بازیکن هم سعید آذری در شرایط دشواری قرار گرفت و سرانجام توانست مشکل نمازی و مسلمان را حتی به شکل موقت حل کند. البته آذری در همین مصاحبه‌اش با مهر به زیاده‌خواهی چند بازیکن دیگر اشاره‌کرده که خود می‌تواند حاشیه‌های دیگری به دنبال داشته باشد. «ما بهترین تیم ایران را داریم ولی یکسری عناصر خودسر در تیم می‌بینم که فقط به فکر خودشان هستند. این بازیکنان دست از کارهای فانتزی و خودسرانه بردارند. آن‌ها فقط می‌خواهند با این کارها خودشان را نشان بدهند. این بازیکنان را با کمک همکاران فنی‌ام شناسایی کرده‌ام. اگر این بازیکنان همان شیوه را ادامه بدهند، آن‌ها را از ذوب‌آهن بیرون می‌اندازم. بازیکنان باید به فکر منافع تیم باشند نه منافع شخصی. آن‌ها حرکات انفرادی و فانتزی انجام می‌دهند تا دیده شوند و به این فکر می‌کنند که سال بعد در چه تیمی بازی کنند. ۱۰ بار گفته‌ام اگر بازیکنی می‌خواهد از ذوب‌آهن برود، بیاید به خودم بگوید تا او را در نیم‌فصل بفروشم.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار