تلاش داریم طرح ساماندهی سوخت پس از ماه صفر مصوب شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ساماندهی سوخت نرخ تورم در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ساماندهی سوخت نرخ تورم در نظر گرفته می شود.
علی بختیار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بازگشت کارت هوشمند سوخت و بررسی دو نرخی شدن قیمت سوخت، اظهار کرد : در جلسه کمیسیون ملی موضوع ساماندهی سوخت کشور مطرح شد و درباره موضوعات مختلفی از جمله احیای کارت هوشمند سوخت، جلوگیری از قاچاق آن، کنترل تولید سوخت از مبادی پالاشگاه تا سامانه تحت پخش "دیسپاچینگ" پالاشگاه و شرکت ملی نفت بررسی شد. همچنین اتصال بین دیسپاچینگ و سامانه سوخت یکی از بحث‌های جنجالی کمیسیون ملی انرژی بود.
وی افزود : کمیسیون انرژی طبق همکاری کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و کارشناسان سایر بخش های تحت نظر کمیسیون فعالیت کنند سیاست در خصوص تاثیر دو نرخی شدن قیمت سوخت بر میزان تورم و اقشار آسیب پذیر و سایر سیاست های مورد نظر را بررسی می کند و این بحث برای تصمیم گیری ظرف دو الی سه هفته آینده به کمیسیون انرژی ارجاع داده می شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: طی دو روز گذشته جلسه ای در کمیسیون ملی انرژی در مورد طرح ساماندهی سوخت برگزار شد و کمیسیون در حال تلاش است که این طرح را پخته تر کرده و طی ارجاع این بحث در کمیسیون بعد از تعطیلات ماه صفر آن را مصوب کند.
بختیار با بیان اینکه دولت در این زمینه پیشنهادی به کمیسیون ارائه نکرده است، ادامه داد : البته انجمن نفت ایران زیر نظر دولت با مرکز پژوهش های مجلس همکاری می کند و بحث ساماندهی سوخت براساس تبادل نظری بین مجلس و دولت دنبال می شود. در واقع طرح های پیشنهادی باید مورد توافق طرفین باشد.
وی خاطر نشان کرد : سامانه سوخت، سیاست‌ها، موضوع طبقات متوسط و ضعیف جامعه فشار وارد نشود و میزان تورم موضوعاتی است که مورد نظر است و کارشناسان این مدل اقتصادی مناسب را بررسی می کنند و با توجه به زمان بندی درست طرح ساماندهی سوخت را در اختیار کمیسیون قرار می دهند و در نهایت کمیسیون درباره رویه اجرای طرح تصمیم گیری خواهد کرد.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی افزود : البته آثار این طرح را باید با در نظر گرفتن آمار ارقام و مدل های اقتصاد سنجی در اقتصاد کلان مشاهده کرد و بعد سناریوهای مطرح شده درمورد دو و چند نرخی شدن قیمت سوخت به ترتیب بررسی و تصمیم گیری شود.
طرحی در رابطه با تاکسی های اینترنتی در مجلس مطرح نشده است
بختیار با بیان اینکه در حال حاضر طرحی در رابطه با تاکسی های اینترنتی در مجلس مطرح نشده است، تصریح کرد: البته حدود چهار طرح در خصوص تاکسی ها، خودروهای بنزینی، گازوئیلی عمومی و خصوصی در طی دو هفته آینده طبق نظر کارشناسان و کمیسیون به طور جامع تصمیم گیری و بررسی و در نهایت یک طرح پذیرفته می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار