ادعای تخلفات گسترده در انتخابات خلاف واقع است

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اظهارات روز جمعه خطیب نمازجمعه تهران اعلام کرد: طرح ادعای خلاف واقع می‌تواند از مصادیق تشویش اذهان عمومی باشد و حماسه سترگ انتخابات را زیر سؤال ببرد.

ادعای تخلفات گسترده در انتخابات خلاف واقع است

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اظهارات روز جمعه خطیب نمازجمعه تهران اعلام کرد: طرح ادعای خلاف واقع می‌تواند از مصادیق تشویش اذهان عمومی باشد و حماسه سترگ انتخابات را زیر سؤال ببرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است: در خطبه‌های نماز جمعه پنجم خردادماه در تهران متأسفانه مطالب نادرست و بعضاً خلاف واقع مطرح شد که به‌نوعی شیرینی حماسه بزرگ 29 اردیبهشت‌ماه را در کام ملت به تلخی گرائید. مکان مقدسی که بفرموده حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری باید تریبون صداقت، تعهد، عدالت و وحدت‌آفرین باشد. درحالی‌که خطیب محترم جمعه بر رعایت تقوی و وحدت و انسجام ملی تأکید نموده و آن را از مبانی نظام جمهوری اسلامی برشمردند اما در بخش‌های دیگری از سخنان خود بدون بررسی و حتی سؤالی از وزارت کشور و مجریان و بدون ارائه مستندات و شواهد متقن، اتهاماتی را متوجه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از اجرا و نظارت کردند که بیان این‌گونه مطالب می‌تواند از مصادیق ایجاد شبهه در افکار و تشویش اذهان عمومی باشد. تریبون وحدت‌آفرین نماز جمعه در کمال ناباوری و حیرت باعث ایجاد شکاف یا تفرقه در جامعه گردیده و با طرح ادعای خلاف واقع بروز تخلفات بسیار زیاد در انتخابات ریاست جمهوری ازجمله کمبود تعرفه در بعضی شعب و عدم ارسال تعرفه سعی در زیر سؤال بردن این حماسه سترگ را داشتند. درحالی‌که بنا به گزارشات مندرج در صورت‌جلسات تنظیمی (از سوی مجریان و ناظران) در همه شعب رأی‌گیری از ابتدای آغاز اخذ رأی به‌اندازه کافی تعرفه وجود داشته است و آنچه به‌عنوان تأخیر در آغاز رأی‌گیری نیز یادشده ممکن است به دلیل ضرورت حضور تمامی عوامل پیش از آغاز اخذ رأی که باید همگی باهم حضورداشته باشند (عوامل صندوق، نماینده فرماندار، ناظرین شورای محترم نگهبان، محافظین صندوق، بازرسی و نماینده نامزدهای محترم) در اندک شعبی تأخیر حداقلی ایجادشده باشد که این موضوع در تمامی انتخابات‌های گذشته امری طبیعی بوده و موجب هیچ خللی در اخذ رأی نشده است. از حیث تأمین تعرفه نیز مؤکدا اعلام می‌دارد قبل از روز اخذ رأی برای تمامی مکان‌ها به‌اندازه یا بعضاً بیش از آمار واجدین شرایط رأی‌دهنده در آن مکان تعرفه ارسال و فرمانداران و بخشداران نیز به‌موقع برای کلیه شعب حوزه خود بر همان اساس تعرفه پیش‌بینی کرده‌اند و در حین اخذ رأی نیز هرکجا با کمبود تعرفه مواجه می‌شدند از طریق فرمانداری یا بخشداری در اسرع وقت تأمین‌شده است. با وصف مذکور آیا اخلاق سیاسی و تقوای خطیب محترم جمعه حکم نمی‌کند که لااقل از مجریان سؤالی می‌کردند و اگر مطالب قانع‌کننده نبود به آن می‌پرداختند؟ و اصولاً چرا این‌گونه رفتار می‌شود؟ و به‌صراحت در حال القای این شبهه هستند که انتخابات دارای ابهام جدی است. مجدداً از اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با تمهید مقدمات و در تعامل مستمر و مطلوب با شورای محترم نگهبان، هیئت‌های محترم اجرایی در سراسر کشور، عوامل اجرایی صندوق، ناظرین محترم، بازرسین، نماینده فرماندار و محافظین صندوق توانستیم با حضور حماسی مردم بزرگوار انتخاباتی درشان نظام جمهوری اسلامی و ملت سرافراز ایران برگزار نماییم، خداوند منان را شاکریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار