جاری شدن زاینده رود برای آثار تاریخی و نشاط مردم ضروری است

استاندار اصفهان گفت : جاری شدن آب در زاینده رود برای حفظ بناهای تاریخی، روحیه و نشاط مردم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و رونق گردشگری ضروری است.

استاندار اصفهان گفت : جاری شدن آب در زاینده رود برای حفظ بناهای تاریخی، روحیه و نشاط مردم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و رونق گردشگری ضروری است.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت استان اصفهان درباره حل مشکل آب، افزود : با لطف خداوند و بکارگیری تدابیر لازم با کمترین حاشیه و بدون اینکه نقشه های دشمنان مبنی بر ایجاد درگیری و تنش عملی شود، مشکل آب آشامیدنی در تابستان گذشته برطرف شد.
به گزارش استانداری اصفهان، مهرعلیزاده در این دیدار با تشریح اقدامات مدیریت استان درباره آبیاری باغ های غرب اصفهان و طرح های هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده رود، گفت : در طرح های تدوین شده بهترین روش ها برای آبیاری باغ های غرب اصفهان و کشاورزی شرق در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد : طرح هفتگانه احیای زاینده رود به عنوان یک یادگاری برای مردم اصفهان و مورد مطالبه مردم از مسئولان آینده خواهد بود و اگر اجرایی نشود آینده اصفهان به مخاطره خواهد افتاد.
مهرعلیزاده مهمترین شاخصه طرح های هفتگانه را بی نیازی به اعتبارات دولتی برشمرد و افزود : همه منابع از داخل استان و با مشارکت صنایع بزرگ تامین خواهد شد.
رییس حوزه علمیه اصفهان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات استاندار اصفهان درباره حل مشکل آب، گفت: فعالیت و درایت استاندار اجازه نداد که در تابستان گذشته مشکلی در تامین آب آشامیدنی ایجاد شود و یکی از اقدامات خوب ولی سخت، حل مشکلات آب استان بود.
آیت الله حسین مظاهری با اشاره به خدمات استاندار اصفهان در یک سال گذشته و اظهار امیدواری از اینکه مردم اصفهان قدردان این خدمات باشند، اضافه کرد: مهمترین پاداش ، رضایت خداوند در آخرت است که به امید خدا نصیب همه خدمتگزاران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح های هفتگانه که از سوی استانداری اصفهان برای برطرف شدن مشکل کم آبی استان معرفی شده شامل تامین منابع آبی جدید، انتقال آب خلیج فارس، ساماندهی بستر رودخانه، استفاده بهینه از پساب، بازچرخانی آب، انتقال آب به گاوخونی و به کارگیری شیوه های نوین کشت است.
برای این طرح ها شعار ' احیای زاینده‌رود، نجات گاوخونی و بقای اصفهان ' نامگذاری شده است.
معرفی این طرح ها در چند ماه گذشته واکنش های موافقان و مخالفان را بهمراه داشت که بیشتر مباحث مطرح شده درباره آن مربوط به طرح بازچرخانی آب در بستر زاینده رود است.
طرح بازچرخانی آب در رودخانه زاینده رود با اجرای 52 کیلومتر لوله گذاری و استفاده از حداقل منابع آبی موجود و پساب تصفیه شده در استان اواخر تابستان امسال از سوی استانداری اصفهان مطرح شد که با اجرای آن، سهم آب هر شهرستان در مسیر رودخانه در سال هایی که محدودیت آبی وجود دارد، از طریق لوله انتقال می یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار