وعده پاداش مهرعلیزاده به سرنوشت آپارتمان سهراب مرادی دچار نشود

با وجود سپری شدن روزهای پایانی حضور محسن مهرعلیزاده در استانداری اصفهان، جوایز نقدی وعده‌ داده شده از سوی استانداری به مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هنوز به دست آنها نرسیده است.

با وجود سپری شدن روزهای پایانی حضور محسن مهرعلیزاده در استانداری اصفهان، جوایز نقدی وعده‌ داده شده از سوی استانداری به مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هنوز به دست آنها نرسیده است.
به گزارش تسنیم، اول تیرماه امسال بود که استاندار اصفهان پس از نشست با حیدر فرمان معاون اجرایی شورای المپیک آسیا و اعضای کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا که به اصفهان سفر کرده بودند، در نشستی خبری به ورزشکاران اصفهانی مدال‌آور در این مسابقات وعده‌ای داد.
محسن مهرعلیزاده در آن نشست وعده داد استانداری به ورزشکاران اصفهانی که در بازی‌های آسیایی به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست پیدا کنند به ترتیب 50، 30 و 20 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا کند.
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی تابستان امسال در جاکارتا اندونزی برگزار شد که رهاورد آن برای ورزشکاران اصفهانی، مدال طلای انفرادی سهراب مرادی در وزنه‌برداری، مدال طلای تیمی سمیرا عطاردیان و رویا داوودیان در کبدی و امیر غفور و محمدجواد معنوی‌نژاد در والیبال، مدال نقره انفرادی مرجان سلحشوری در پومسه، زهرا کیانی در تالو، الهه و شهربانو منصوریان در ووشو ساندا، مدال نقره تیمی ارسلان کاظمی و آرن داوودی در بسکتبال و مدال برنز تیمی احمدرضا طالبیان در کایاک تیمی و امیر دهداری در واترپلو بود.

طبق گفته مسئولان ورزش اصفهان، این جوایز به مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هم تعلق می‌گیرد و این یعنی علیرضا مختاری (پرتاب وزنه)، امید کریمی (شطرنج نابینایان)، مهدی علیزاده (پرتاب نیزه)، محمدرضا سبحانی‌نیا (والیبال نشسته) و محمد سرنجی (گلبال) با کسب مدال طلا، هاجر صفرزاده (دو 200 متر و دو 400 متر)، داوودعلی قاسمی (دو 100 متر)، فائزه کرمانی (پرتاب نیزه)، امید کریمی (شطرنج نابینایان)، هادی نوری (تیراندازی میکس کامپوند)، زینب ملکی و معصومه شجراتی (والیبال نشسته) با کسب مدال نقره و داوودعلی قاسمی (دو 200 متر)، مهدی علیزاده (پرتاب وزنه)، علیرضا مختاری (پرتاب دیسک)، آرین لطفی (پرتاب دیسک)، داوودعلی قاسمی (دو 400 متر)، هاجر صفرزاده (دو 100 متر)، مهدی رومی‌فرد (شطرنج) و طیبه استکی (گلبال) نیز با کسب نشان برنز این مسابقات شامل دریافت پاداش نقدی استانداری اصفهان می‌شوند.

پایان مسئولیت مهرعلیزاده و بیم تکرار تجربه‌ای تلخ

این در حالی است که استاندار اصفهان که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده، دوم آبان ماه امسال در جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان اعلام کرد که تا 15 روز دیگر بیشتر در این سمت حضور ندارد و با استناد به این صحبت، می‌توان پایان هفته جاری را زمان پایان مسئولیت مهرعلیزاده در استانداری اصفهان دانست.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز درباره تاریخ اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفته: "بر اساس اطلاعاتی که جمع‌آوری شده است در اجرای اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان 210 نفر از مقامات و مسئولان دولتی به جز وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح مشمول می‌شوند که دستگاه‌ها فرصت دارند تا 26 آبان نسبت به جایگزینی آن‌ها اقدام کنند." که البته در هر صورت مهرعلیزاده تا روزهای پایانی آبان ماه بیشتر در سمت خود حضور ندارد.

هرچند محسن مهرعلیزاده خود مدیری ورزشی است و وعده پاداش به مدال‌آوران اصفهانی نیز برای ایجاد انگیزه در آنها مطرح شد، اما تجربه نشان داده که ضمانت اجرایی برخی تصمیمات مدیریتی وابسته به حضور آن مسئول در سمت خود بوده و در مواردی، مدیر بعدی خود را ملزم به اجرای تصمیمات مدیر پیشین ندانسته است و این نگرانی وجود دارد که با رفتن مهرعلیزاده از استانداری اصفهان، وعده اهدای پاداش نقدی به مدال‌‌آوران هم به دست فراموشی سپرده شود.

از این گذشته ورزش اصفهان تجربه عملی نشدن وعده اهدای آپارتمان به سهراب مرادی به پاس قهرمانی‌ این وزنه‌بردار در المپیک 2016 را دارد و چنین اتفاقی نباید دوباره به شکلی دیگر تکرار شود. وعده‌ای که شهردار وقت اصفهان به این ورزشکار داد و در ادامه مشخص شد به دلیل مغایرت قانونی، امکان عمل به آن وجود ندارد.

حالا حدود 20 روزی می‌شود که کاروان ورزشی اصفهان در بازی‌های پاراآسیایی هم به کشورمان بازگشته و هنوز خبری از اهدای جوایز نشده است، در حالی که می‌شد با برگزاری مراسمی برای مدال‌آروان آسیایی و پاراآسیایی ضمن حفظ احترام ماه صفر، هدایای استانداری را هرچه زودتر به دستشان رساند.

در همین حال مدیرکل حوزه استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، درباره زمان اهدای پاداش استانداری به مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: این موضوع در حوزه اختیارات من نیست و اطلاعی از جزئیات آن ندارم و محمدعلی شجاعی (معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان) بهتر می‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند.

مهرعلیزاده در حال تدارک اهدای جوایز به ورزشکاران است

با این حال، سعید صادقی مدیرکل حوزه استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان افزود: تنها می‌دانم که استانداری اصفهان در حال تدارک اهدای این جوایز به ورزشکاران است و فکر می‌کنم به زودی این اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به اینکه استاندار اصفهان چندی پیش اعلام کرده که 15 روز دیگر بیشتر در استانداری حضور ندارد و این زمان پایان هفته جاری است و این نگرانی وجود دارد که با رفتن مهرعلیزاده اهدای پاداش استانداری به ورزشکاران مدال‌آور اصفهانی با وقفه مواجه شود، گفت: جانشین استاندار اصفهان هنوز مشخص نشده و هر زمان قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شود، تکلیف استانداری اصفهان نیز مشخص خواهد شد.

همچنین محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: آنچه در حیطه وظایف ما بوده انجام مکاتبات و ارسال لیست به دفتر استانداری بوده است که این اقدامات را انجام داده‌ایم و استاندار اصفهان نیز قول داده‌اند که این کار انجام شود.

با توجه به مسائلی که در ماههای گذشته درباره وعده های مسئولان به ورزشکاران ارائه شده، باید دید آیا استاندار اصفهان در زمان حضور در اصفهان به این وعده عمل می‌کند یا تکلیف هدایای قول داده شده به سرنوشت هدایایی که بعضاً در تغییرات گم می‌شود، دچار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار