13آبان نماد آمریکاستیزی ملت ایران است

فرماندار شهرضا گفت: ۱۳ آبان که در ادبیات سیاسی امام راحل(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد شده است، نماد آمریکاستیزی ملت ایران است.

علی اصغر رفیعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایمنا ، با بیان اینکه مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی برای همه لازم است، اظهار کرد: نسل جوان و نوجوان کشور باید بدانند افراد هم سن و سال آن‌ها در اوایل انقلاب، چه رشادت‌هایی از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد آمریکا ستیزی ملت ایران است، تصریح کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور همواره به دنبال توطئه علیه ملت ایران برای دست‌یابی به اهداف خود بوده است.

فرماندار شهرضا دانشجویان و دانش آموزان را از مهم‌ترین یاران امام خمینی(ره) در مبارزات انقلابی دانست و افزود: آمریکایی‌ها تا آخرین روزهای حضور در ایران، تلاش می‌کردند تا با اراده انقلابی ملت ایران مبارزه و از ادامه مسیر انقلاب جلوگیری کنند.

رفیعی نژاد با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان از کشور دفاع کردند، تصریح کرد: اعزام ۵۵۰ هزار دانش آموز به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و ۳۶ هزار شهید دانش آموز، نشان دهنده تفکرات انقلابی و روحیه ایمانی دانش آموزان است.

وی با اشاره ۷۵۰ شهید شهرضا، اظهار کرد: ۱۵۳ نفر از این شهیدان دانش آموز، ۲۰ نفر معلم، ۱۵ نفر طلبه و ۲۱ نفر دانشجو بوده‌اند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز دانش آموزان و دانشجویان باید با فلسفه و آرمان‌ انقلاب آشنا شوند، خاطرنشان کرد: لازم است، فرهنگ غنی انقلاب اسلامی که متأثر از تعالیم اسلامی است به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب منتقل شود.

رفیعی نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز کشور در حال حاضر تربیت نیروی جوان متخصص و آشنا به فن‌آوری‌های جدید است، یادآور شد: آنچه در آینده بیش از هر چیزی نیاز کشور است، متخصصان متعهدی است که برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان به جای حاضر شدن با کیف و کتاب در مدرسه، با کوله‌پشتی و مهمات در میدان جنگ حاضر شدند؛ آنان به همه ما درس بصیرت و دینداری آموختند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز کلاس‌های درس مهمترین سنگر دانش آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: ضرورت علم آموزی به معنای بی‌اهمیت بودن حفظ آمادگی نظامی نیست، زیرا لحظه‌ای غفلت از دسیسه‌های دشمن، نتایج زیان‌ باری به همراه دارد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار