خط آتش ذوب‌آهن زهردار می‌شود

ارسلان مطهری تازه‌ترین خرید ذوبی‌ها در خط حمله به شمار می‌رود. بازیکنی که زمانی با پیراهن نفت تهران در فوتبال ایران چهره شد اما درخشش او تداوم نداشت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ارسلان مطهری تازه‌ترین خرید ذوبی‌ها در خط حمله به شمار می‌رود. بازیکنی که زمانی با پیراهن نفت تهران در فوتبال ایران چهره شد اما درخشش او تداوم نداشت.

مطهری جمعه گذشته در بازی دوستانه مقابل سپاهان نوین برای نخستین بار پیراهن تیمش را بر تن کرد و دو گل هم زد تا نمازی را هم امیدوار کند. سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری از نداشتن که مهاجم شش‌دانگ آسیب فراوانی خورده‌اند و با جذب رحیم زهیوی و ارسلان مطهری، می‌خواهند این خلأ بزرگ را پر کنند. خلأیی که پس از کوچ مرتضی تبریزی به استقلال دهان باز کرد و تاکنون که 11 هفته از لیگ سپری‌شده است همچنان پابرجا باقی‌مانده است. تبریزی فصل گذشته با 13 گل عنوان دومین گلزن برتر لیگ هفدهم را به خودش اختصاص داد و مهره‌ای کلیدی در خط حمله تیم اصفهانی محسوب می‌شد. در نقطه مقابل خط حمله ذوب‌آهن در فصل جاری به پاشنه آشیل آنها تبدیل‌شده است.10 گل زده در 10 بازی که میانگین یک گل در هر بازی را نشان می‌دهد، آماری نیست که ذوب‌آهن را به سرمنزل مقصود برساند.

ادی ارناندز کم‌اثر و پر نوسان

تیم فوتبال ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم‌فصل ادی ارناندز مهاجم هندوراسی را جذب کرد به این امید که جای خالی تبریزی را پر کند. این بازیکن در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در منطقه کونکاکاف در تیم ملی هندوراس حضور داشت و در دو مسابقه پایانی این رقابت‌ها هم گل تساوی تیمش را برابر کاستاریکا زد و در دیدارهای رفت‌وبرگشت پلی‌آف جام‌جهانی تنها ۱۶ دقیقه مقابل استرالیا بازی کرد که دیگر موفق به گلزنی نشد. ادی ارناندز که قامت یک متر و ۹۱ سانتی‌متری دارد، در لیگ‌های چین، سوئد، مکزیک و کلمبیا هم‌بازی کرده است. او فصل گذشته در باشگاه ارتش پاولودار قزاقستان عضویت داشت که تنها هشت بازی انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند. هرناندز در 9 دیداری که برای تیم اصفهانی در لیگ برتر به میدان رفته تنها دو بار موفق به گلزنی شده استاین بازیکن هندوراسی در هفته نخست و بازی مقابل نساجی تک‌گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند. در هفته دوم هم ارناندز دوباره برای تیمش گلزنی کرد تا نویدبخش حضور یک مهاجم ششدانگ در ترکیب ذوب‌آهن باشد. اما برخلاف پیش‌بینی‌ها از هفته سوم دیگر ارناندز دیگر پایش به گلزنی باز نشد تا هشت هفته کابوس وار را سپری کند. البته این مهاجم هندوراسی در چهار هفته گذشته به‌طور ثابت بازی نکرده و در نیمه دوم به میدان آمده است.

رحیم زهیوی هم آمد

رحیم زهیوی ابتدای مهرماه سال جاری از سوی باشگاه ذوب‌آهن خریداری شد تا بلکه گره مشکلات تهاجمی این باشگاه را باز کند. او نخستین بار در هفته هشتم و مقابل نفت آبادان از دقیقه 74 به کار گرفته شد و توانست در دقیقه 94 ضربه پنالتی تیمش را به گل تبدیل کند و ذوب‌آهن را از یک شکست خانگی نجات دهد. نمازی در بازی هفته نهم ذوب‌آهن مقابل سپیدورد رشت این بازیکن خوزستانی را به بازی نگرفت تا زهیوی نخستین برای نخستین بار نیمکت نشینی را در فولادشهر تجربه کند. در بازی هفته دهم مقابل پیکان زهیوی در دقیقه 66 به بازی آمد اما کار خاصی انجام نداد. رحیم زهیوی در لیگ پانزدهم یکی از ستاره‌های لیگ برتر بود و پس از قهرمانی با استقلال خوزستان به فوتبال قطر رفت ولی مصدومیت سبب شد تا حضور او در الشحانیه قطر بیشتر از نیم‌فصل به طول نینجامد و این مهاجم پس از تنها سه بار باز کردن دروازه حریفان در هشت مسابقه به فولاد خوزستان پیوست و موفق شد در 25 بازی برای این تیم هفت گل به ثمر برساند. رحیم زهیوی در لیگ هجدهم موردتوجه علی دایی سرمربی سایپا قرار گرفت و به این تیم پیوست، اما دو هفته برای علی دایی و زهیوی کافی بود تا به این جمع‌بندی برسند که نمی‌توانند همکاری را ادامه دهند. زهیوی در پایان هفته دوم و پس از شکست سنگین سه بر صفر مقابل سایپا از لیست نارنجی پوشان کنار گذاشته شد و طی این مدت گمانه‌زنی‌هایی در مورد تیم بعدی او انجام می‌شد که درنهایت ذوب‌آهن مقصد بعدی این مهاجم شد.

ارسلان مطهری خرید تازه‌نفس ذوب‌آهن

ارسلان مطهری پدیده چند فصل قبل نفت تهران بعد از دوران پرافت و خیزی که در لیگ برتر با پیراهن باشگاه‌های پارس جنوبی، تراکتورسازی پشت سر گذاشت در تصمیم عجیب ابتدای این فصل راهی عمان شد تا فوتبالش را در این کشور حاشیه خلیج‌فارس پیگیری کند. مطهری که بهترین دوران فوتبالی‌اش را در باشگاه نفت تهران سپری کرد خیلی زود در سراشیبی سقوط قرار گرفت تا جایی که مجبور شد پیشنهاد بازی در لیگ عمان را بپذیرد. البته این انتقال عجیب زیاد طول نکشید چون ارسلان بعد از دو ماه قراردادش را با عمانی‌ها فسخ و به ایران بازگشت تا سر از ذوب‌آهن دربیاورد. با صدور کارت بازی ارسلان مطهری برای ذوب‌آهن حالا این بازیکن می‌تواند در بازی این هفته ذوب‌آهن مقابل تراکتورسازی به میدان رفته و بدون دغدغه به خط حمله سبزپوشان نصف جهان اضافه شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار