طرح ثبت‌نام تلفن همراه مٌسکنی بیش نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به اثر موقت اجرای طرح ثبت‌نام تلفن همراه گفت: این طرح شاید مُسکن باشد ولی کاری اصولی نیست.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به اثر موقت اجرای طرح ثبت‌نام تلفن همراه گفت: این طرح شاید مُسکن باشد ولی کاری اصولی نیست.
حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره طرح ثبت‌نام تلفن همراه با کد ملی اظهار داشت: از هیچ مرجعی، نه تهران و نه اصفهان در‌خصوص این طرح به ما ابلاغی نشده است.
وی افزود: هیچ مرجعی به ما اعلام نکرده که واحدهای منتخب برای این طرح چه کسانی هستند و یا اینکه این طرح اجرا می‌شود یا خیر.
رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان تلفن همراه اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه در این روش کالا مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رسد، طرح خوبی است ولی مدیریت آن بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: در هر صورت ممکن است در اجرای آن اشکال به وجود بیاید، زیرا احتمال دارد یک نفر از کارت ملی افراد دیگر استفاده کند، تعدادی گوشی خریداری و مجدد به فروش برسانند.
میرشمشیری با اشاره به اثر موقت اجرای طرح گفت: این طرح شاید مسکن باشد ولی کاری اصولی نیست. کار اصولی، گرفتن مابه التفاوت این 600 هزار گوشی و وارد بازار کردن آنهاست.
وی با بیان اینکه مصرف در کشور بین یک تا 1.5 تلفن همراه در ماه است، خاطرنشان کرد: طرح ثبت‌نام 600 هزار گوشی با کدملی افراد حتی معادل مصرف یک ماه کشور هم نمی‌شود.
رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان تلفن همراه اصفهان با اشاره به قیمت عرضه مناسب تلفن همراه در این طرح اظهار داشت: البته صددرصد گوشی‌هایی که با این روش به فروش می‌رسند، با قیمت مناسب‌تری عرضه شده چون از طریق دولت توزیع می‌شود، ولی راه حلی دائمی نیست.
وی با اشاره به اجرایی کردن راه حل دائمی در بازار موبایل بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت آشفته بازار تلفن همراه به صورت دائمی، باید واردات را برای همه اشخاص آزاد کنند تا هر شخصی به تعداد دلخواه تلفن همراه وارد کرده و با پرداخت گمرکی و رجستری، آنها را در اختیار واحدهای صنفی برای عرضه به مردم قرار دهد.
میرشمشیری با بیان اینکه درصد سود مصوب برای واحدهای صنفی 7 درصد است، تصریح کرد: واحدهای صنفی فقط کالاها را خریداری کرده و با درصد سود مصوب به فروش می‌رساند که متاسفانه درحال حاضر به علت رقابت مجبور به فروش کالاهای خود با سود یک درصد هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار