ارتقاء جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام رتبه بندی لایدن هلند

دانشگاه صنعتی اصفهان با 42 پله صعود نسبت به سال 2016، در فهرست 902 دانشگاه برتر جهان و جایگاه ششم کشور بر حسب شاخص مرجعیت علمی در نظام رتبه بندی لایدن هلند قرار گرفت.

ارتقاء جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام رتبه بندی لایدن هلند


به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، بنابر گزارش اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، تعداد 18 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 902 دانشگاه برتر جهان، در رتبه بندی لایدن در سال 2017 میلادی قرار گرفتند.

در این رتبه بندی که در تدوین آن از اطلاعات مستخرج چهار ساله در فاصله زمانی 2015 -2012 استفاده شده، رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان بر حسب شاخص مرجعیت علمی (میزان تولیدات علمی در 10 درصد برتر تولیدات علمی دنیا) که در سال 2015 در رتبه 440 و در سال 2016 در رتبه 463 قرار داشت، به جایگاه 421 دنیا در سال 2017 ارتقاء یافته است.

بر این اساس، دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس و صنعتی اصفهان، به ترتیب در فهرست برترین دانشگاه های این رتبه بندی در سال 2017 و بر مبنای شاخص میزان تولیدات علمی در 10 درصد برتر تولیدات علمی دنیا قرار گرفته اند.

به گزارش ایمنا، نظام رتبه بندی لایدن، برگرفته از نتایج تحقیقاتی است که پژوهشگران دانشگاه لایدن هلند در ارتباط با رتبه بندی دانشگاه های مختلف دنیا انجام می دهند.

این رتبه بندی هر ساله منتشر شده و یکی از معتبرترین رتبه بندی های حال حاضر در خصوص رنکینگ دانشگاه های مختلف دنیا است، این موسسه، رتبه بندی خود را با دو دسته کلی شاخص‌های تأثیر و همکاری‌های علمی تنظیم کرده و نام 500 دانشگاه برتر دنیا را که دارای بیشترین خروجی انتشارات علمی در پایگاه Web of science هستند، اعلام می کند.

گفتی است، پیش از این هم موسسه تایمز در رتبه بندی سال 2017 خود نام دانشگاه صنعتی اصفهان را در فهرست دانشگاه های برتر جهان با کمتر از 50 سال قدمت قرار داد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار