جزئیات برخی از ویژه برنامه‌های سه روز آخر صفر در اصفهان

دنیا همواره صحنه مقابله حق و باطل است و چه خوش گفت امام موسی صدر که دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس خارج شویم و به همین دلیل است که اسلام از محرم و صفر زنده است.

دنیا همواره صحنه مقابله حق و باطل است و چه خوش گفت امام موسی صدر که دستاورد عزاداری این است که با قصد مبارزه با ستمگر از مجلس خارج شویم و به همین دلیل است که اسلام از محرم و صفر زنده است.

به گزارش فارس، همیشه آخر ماه صفر همچون غروب جمعه است و غم چمبره‌ای بر دل شیعیان خدا می‌زند، چراکه دو ماه میهمان خیمه‌های اباعبدالله بودن بهترین عاشقانه‌های دنیا را رقم می‌زند و شیعه، پیراهن مشکی عزای اهل‌بیت را با دنیا عوض نمی‌کند.

محرم و صفر پیوند برادری مومنان را دوچندان می‌کند و انسان را مفتخر به لقب بی‌نظیر عزادار و رقابتی شیرین در خدمت به شیعیان ارباب و نوکری اهل‌بیت پدید می‌آورد.

محرم و صفر تمرین بندگی و زندگی الهی است که از عمق جان‌ها فریاد برآوریم «همه‌جا بروم به بهانه تو/ که مگر برسم در خانه تو» وزندگی‌هایمان را برمدار حسین بی علی (ع) تنظیم کنیم که بنابر فرموده امام صادق (ع) کشتی نجات است و سریع‌ترین آن‌هاست.

اما حزن آخر صفر شاید به‌واسطه فرموده امام جواد (ع) باشد که در غم‌ها و ناراحتی‌ها بشتابید به‌سوی حسین (ع) و غم انسان در این روزها ازآن‌جهت است که برچیده شدن خیمه‌ها و تکایا را می‌بیند و دستان خود را نظاره می‌کند که از معرفت خالی است، که از این سفره هر چه هم بردارد کم است و در قابل کرم و وسعت وجودی آل الله ناچیز است.

در ادامه برنامه و جزئیات هیأت‌های عزاداری شهر اصفهان در دهه سه روز آخر ماه صفر آمده است:

مرکز فرهنگی عترت با شعار «ولی تنهاست بی مردم» و با دعوت از آیت‌الله توکل و حجت‌الاسلام حقیقت نژاد و با حضور مداحان، میرباقری، نیلفروشان، معنوی و کاظمینی از 13 الی 17 آبان ماه از ساعت 19:30 در خیابان مسجد سید، مجتمع قائمیه میعادگاه عاشقان آل الله است.

هیأت فدائیان حسین با دعوت از حجت‌الاسلام دکتر جوادی و مداحی سید رضا نریمانی از 16 و 17 آبان ماه از نماز ظهر و عصر در خیابان جی، خیابان همدانیان، مسجد محمدیه به اقامه عزا خواهد پرداخت.

هیأت حیدریون اصفهان روز چهارشنبه 16 آبان ماه از ساعت 13 با دعوت از حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی و مداحی مهدی رعنایی در مهدیه بزرگ اصفهان به میزبانی عزاداران حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) می‌پردازد.

خیمه شهدای مدافع حرم با دعوت از آیت‌الله توکل و مداحی مداحان برادران عطریان، میرباقری، خیامیان، شیرگان و سرمست از 13 الی 17 آبان از ساعت 19 در خیابان ابن‌سینا، خیابان سنبلستان، خیمه شهدای مدافع حرم وعده‌گاه عاشقان آل الله است.

هیأت شیفتگان ولایت با دعوت از حجت‌الاسلام اریسیان و نوای علی‌صدر روز چهارشنبه 16 آبان ماه، ساعت 20:30 در مسجد فرشته واقع در خیابان خرم، خیابان شهیدان شرقی به میزبانی عزاداران آل الله می‌پردازد، گفتی است که این هیات همزمان جلسه‌ای در صحن قدس حرم امام رضا (ع) خواهد داشت.

هیات حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه با دعوت از حجت‌الاسلام فقیهی و نوای کربلایی مهدی هادی در روزهای چهارشنبه 16 آبان و پنج‌شنبه 17 آبان از ساعت ۱۹: ۳۰ در خانه اصفهان، خیابان گلخانه ۵۵ دستگاه کوی شهید علوی نژاد، منزل آقای دکتر کشاورز به اقامه عزا آل الله خواهد پرداخت.

هیات حسین جان علیه‌السلام با دعوت از حجت‌الاسلام سید حبیب حسینی و مداحی سعیدمیرفــهیمـی و جواد حیدر از سه‌شنبه ۱۵ آبان ماه، ساعت ۲۰ میعادگاه عاشقان آل الله است.

هیأت انصارالرضا با پرداختن به موضوع دشمن‌شناسی و تغذیه اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام جدیدی از 14 الی 17 آبان از ساعت 21 در خیابان سروش، خیابان صاحب‌الزمان، دارالحجه به میزبانی عزاداران حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) می‌پردازد.

در پایان قابل‌ذکر است که روز پنج‌شنبه ۱۷ آبان ماه مصادف با ۲۹ صفر مراسم پرده‌خوانی با روایت داستان ضامن آهو و گودال قتلگاه با حضور مرشد هاشمی از ساعت 16 در تکیه بابا رکن‌الدین تخت فولاد به همت مرکز هنرهای آیینی سنتی اصفهان و مجموعه فرهنگی تاریخی و مذهبی تخت فولاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار