شهدا همچون حقایق قرآن زنده هستند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نسل جوان کشور باید بداند مردم در مقابل تجاوز ناجوانمردانه استکبار جهانی با پیروی از قیام اباعبدالله الحسین(ع) و بهره‌گیری از ایمان و اطاعت از ولایت فقیه زمان خود از کشور دفاع کردند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نسل جوان کشور باید بداند مردم در مقابل تجاوز ناجوانمردانه استکبار جهانی با پیروی از قیام اباعبدالله الحسین(ع) و بهره‌گیری از ایمان و اطاعت از ولایت فقیه زمان خود از کشور دفاع کردند.

مهدی صفرخانلو در نشست ساماندهی گلزار شهدای شهرستان لنجان، با بیان اینکه مزار شهدا، عکس‌ها و نوشته‌های آنها مهم‌ترین آثار مستند و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی در کشور هستند، اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم عملکرد گلزارهای شهدا تاثیر فرهنگی آن بر روی نسل‌های مختلف است، چراکه مزار شهید پایه و مرجع وقایع مهم تاریخ ایران اسلامی بوده که به عنوان یک سند در دسترس همگان بوده و این مهم خود مانع از تحریف یا فراموشی تاریخ دفاع مقدس در اذهان عمومی مردم می شود.

وی با بیان اینکه شهدا همچون حقایق قرآن زنده هستند، افزود: خداوند متعال در در سوره آل عمران می فرماید: «هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند» از این رو می توان گفت یکی از شگفتی ها و برکات دوران دفاع مقدس، ظهور مردان مردی بود که بیش از هر چیزی درد دین داشتند و این مهم باعث شد تا آنها بزرگ‌ترین و شگفت انگیزترین فداکاری ها و ایثارها را در عصر مدرن به نمایش بگذارند .

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه یاد شهدا سبب استقامت و بصیرت نسل جوان جامعه می‌شود، تصریح کرد: نباید فراموش کرد عده‌ای بعد از آتش‌ بس و پایان جنگ تحمیلی چنین فکر می کردند که همه چیز تمام شده است، اما واقعیت آن بود که در ابتدای راه قرار داشتیم چراکه انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و واقعیت های واقعه عاشورا همه بعد از آن واقعه آغاز شد.

وی جنگ تحمیلی را سند ظلم و جنایت مدعیان دموکراسی و امنیت در دنیا دانست و ادامه داد: نسل جوان کشور باید بداند مردم در مقابل تجاوز ناجوانمردانه استکبار جهانی با پیروی از قیام اباعبدالله الحسین(ع) و بهره‌گیری از ایمان و اطاعت از ولایت فقیه زمان خود از کشور دفاع کردند و ساماندهی گلزار شهدا نمونه‌ای بارزی از مصادیق تکریم شهدا است.

صفرخانلو با بیان اینکه شهدا راه بصیرت و سعادت جامعه را نشان دادند، اضافه کرد: حضور در گلزار شهدا باعث می شود که غبار از دل انسان زدوده و تلنگری بر آدمی وارد شود تا همیشه یادمان باشد که شهدا چه کرده و در کدام مسیر حرکت کردند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بهترین پادزهر برای خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمنان است، عنوان کرد: گلزار شهدا شناسنامه ایران اسلامی و گنجینه عظیم فرهنگی هستند و اگر بتوانیم هر روز یک باب از این گنجینه را باز کنیم به طور حتم استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، در این راه ناکام خواهد ماند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار