اجرای برنامه های آموزشی و عملیاتی برای مقابله با تب کریمه کنگو

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن گفت: جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه در شهرستان فریدن کنگو برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.

اجرای برنامه های آموزشی و عملیاتی برای مقابله با تب کریمه کنگو

اصفهان امروز-رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن گفت: جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه در شهرستان فریدن کنگو برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.
اسماعیل کیماسی افزود: باتوجه به شروع فصل گرما و ایجاد شرایط مناسب جهت تکثیر کنه عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو، این شبکه با هدف کاهش احتمال انتقال بیماری از دام به انسان، برنامه‌های مشخصی را در نظر گرفته است، که تعدادی از این برنامه‌ها اجرا و تعدادی در مرحله اجرا است.
وی در خصوص اقدامات انجام داده شده اضافه کرد: مکاتبه با ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و... شهرستان به همراه بروشور توصیه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو و هشدار در خصوص خطر ابتلا به این بیماری، آموزش چهره به چهره به قصابان و سلاخان در محل کار یا کشتارگاه دام شهرستان درخصوص خطر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، چاپ بنر و نصب در محل کشتارگاه دام شهرستان، سمپاشی محوطه، سالن کشتار، بهاریندها، درب ورودی و... توسط اکیپ عملیاتی شبکه دامپزشکی شهرستان و... از جمله اقدامات انجام شده است.
کیماسی در خصوص برنامه‌های در دست اجرا اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی جهت بهره برداران، کلاس‌های آموزشی برای عموم با استفاده از ظرفیت مساجد، نصب پوسترهای توصیه‌های بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و اماکن پر رفت و آمد در شهرستان، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری، جهاد کشاورزی و ادارات مرتبط از جمله برنامه‌های در حال اجرا هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار