سالک: استاندار اصفهان بومی باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار اصفهان باید انسانی با یک شخصیت ملی و دارای جامعیت باشد و استفاده از شخصیت‌های بومی در انتخاب استاندار اصفهان اولویت دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار اصفهان باید انسانی با یک شخصیت ملی و دارای جامعیت باشد و استفاده از شخصیت‌های بومی در انتخاب استاندار اصفهان اولویت دارد.
حجت‌الاسلام احمد سالک گفت‌وگو با فارس در خصوص ویژگی‎های استاندار آینده اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان استانداران بومی قوی وجود دارد و استفاده از شخصیت‌های بومی در انتخاب استاندار اصفهان اولویت دارد، زیرا هر شخصیتی که از بیرون وارد شود تا به آشنایی کافی از وضعیت اصفهان برسد یک سالی طول می‌کشد و بسیاری از فرصت‌ها را در طول این مدت از دست خواهد داد.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان افزود: استاندار اصفهان باید حتماً سوابق تاریخی، علمی حوزوی و دانشگاهی، وضعیت اصفهان و شهر اصفهان را خوب بشناسد، نسبت به وضع صنعت و کشاورزی آشنایی کامل داشته باشد و در این رکود اقتصادی پیش آمده بتواند این وضعیت را از بحران خارج کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار اصفهان باید نسبت به وضع سیاسی و فرهنگی آگاهی کامل و با نوع تفکر مذهبی و انقلابی اصفهان آشنایی داشته و مهم است که استاندار باید انسانی با یک شخصیت ملی و دارای جامعیت باشد، وزارت کشور باید در این مطلب دقت کند و بدانند اصفهان آزمایشگاه و سکوی پرش مدیران در این شهر نیست.
وی تصریح داشت: اصفهان شهری حوزوی است و علما، آیات عظام و شخصیت‌های بزرگی دارد، ارتباط استاندار با علما بسیار مهم است، فرهنگ مردم مسأله ای اساسی است و جریانات سیاسی نمی‌تواند بر فرهنگ جامعه اثرگذار باشد، اگر قرار باشد عنصر سیاسی از جریانی در اصفهان حاکم شود حتماً با معضلاتی روبرو خواهد بود.
سالک در ادامه اضافه کرد: استان اصفهان بحران‌هایی ازجمله مسأله آب و تأمین آن، مسائل بحران کارگری و صنعتی و... را دارد که استاندار آینده باید قدرت حل آن‌ها را داشته باشد، اگر آدم تازه‌واردی بخواهد وارد این صحنه شود، خود فرد با معضلاتی روبرو می‌شود و قدرت کافی برای حل را نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: استاندار آینده اصفهان هرکسی که هست نباید اتوبوسی وارد شود و از شهر خود رفقا و دوستانش را بردارد بیاورد، اصفهان انسان‌های کارآمد زیادی دارد که می‌تواند از وجود آن‌ها استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا چند روز دیگر مهلت استاندار اصفهان به پایان می‌رسد و وزارت کشور باید فرد جایگزینی را به عنوان استاندار جدید اصفهان معرفی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار