درخشش شهر تاریخی نائین در هفته میراث فرهنگی استان اصفهان

رئیس میراث فرهنگی شهرستان نائین گفت : در روز جهانی موزه و در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی، شهرستان نائین با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوعی توسط میراث فرهنگی این شهرستان، درخشش قابل توجهی داشت.

درخشش شهر تاریخی نائین در هفته میراث فرهنگی استان اصفهان

اصفهان امروز-رئیس میراث فرهنگی شهرستان نائین گفت : در روز جهانی موزه و در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی، شهرستان نائین با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوعی توسط میراث فرهنگی این شهرستان، درخشش قابل توجهی داشت.
محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی شهرستان نائین با ارائه گزارشی از عملکرد این شهرستان در هفته میراث فرهنگی افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده امسال و در هفته میراث فرهنگی این شهرستان برنامه های جذاب و متنوعی را در این هفته اجرا کردیم که از آن جمله می توان به نمایشگاه عکس اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های گردشگری بومی نایین اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری برگزاری نمایشگاه عکس ادامه داد: این نمایشگاه به جهت معرفی جاذبه های بومی و محلی شهرستان نائین شامل، آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری به صورت نمایشگاه عکس در خانه تاریخی نایئن برگزار شد.
مدنیان افزود: نایین با پیشینه تاریخی چند هزار ساله دارای ریشه های فرهنگی غنی، همراه با چشم اندازهای زیبای کوهستانی تا کویری، مناطق حفاظت شده وصنایع دستی ویژه یکی از مهمترین مراکز توسعه اکوتوریسم و ژئو توریسم می باشد که در این نمایشگاه مناطق مختلف از جمله منطقه گردشگری "اشین" واقع در بخش انارک، معرفی و به نمایش در آمد.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان نائین در ادامه به مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه در خانه تاریخی فاطمی این شهرستان اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی مراسمی با حضور علاقه مندان، فرهنگ دوستان، و هنرمندان این شهرستان در خانه تاریخی فاطمی برگزار شد که این برنامه شامل، موسیقی سنتی و شعرخوانی، مسابقات فرهنگی بود، و در حاشیه این مراسم، طی جلسه ای جهت تشکیل سازمان مردم نهاد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهن دیار نایین، عضو گیری و تشکیل هیات موسس برنامه ریزی شد.
مدنیان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های برگزار شده در این هفته برگزاری دوره آموزشی سه روزه آشنایی با صنایع دستی و هنر های سنتی به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با هدف معرفی و ترویج صنایع دستی و هنر های سنتی و بومی منطقه و تشویق علاقه مندان توسط مربیان کارآزموده به مدت سه روز و در قالب کارگاه آموزشی صنایع دستی در رشته های عبا بافی، گلیم بافی، سفالگری، نگارگری، قلمزنی، سوختنگار، چرم دوزی و در محل خانه تاریخی فاطمی و بناهای تاریخی این شهرستان می باشد.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان نائین خاطرنشان کرد: از برنامه های برگزار شده در این هفته می توان به برگزاری نمایشگاه نقاشی چهره های کویری و بومی منطقه توسط هنرمندان این شهرستان در محل باغ مصلی تاریخی نائین که با حضور فرماندار، ریس اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از اهالی هنر همراه بود اشاره نکرد.
مدنیان اضافه کرد: در این هفته برنامه های متنوع دیگری نیز برگزار شد که برگزاری نماز وحدت در بنای تاریخی مسجد جامع نایین با حضور و دعوت اداره میراث فرهنگی نایین به امامت امام جمعه شهرستان، تور بازدید از آثار تاریخی ناشناخته شهرستان نایین، تور نایین گردی از جمله این برنامه ها بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار