فرصتی برای تنفس تولید ملی در بازار هزارمیلیاردی

با حضور رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ احداث کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی نائین در شهرک صنعتی این شهر به زمین زده شد.

با حضور رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ احداث کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی نائین در شهرک صنعتی این شهر به زمین زده شد.

به گزارش فارس ، غلامرضا اصغری جمعه شب در آیین کلنگ‌زنی کارخانه تجهیزات پزشکی نائین با اشاره به این که در استان اصفهان بیش از هشت هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند، اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان 300 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 90 نفر احداث می‌شود.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری شرکت دانش‌بنیان فن‌افراز آوین طب و مشارکت بخش خصوصی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی احداث می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه امیدواریم تا یک سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنایع مرتبط با سلامت در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور بازار 12 هزار میلیارد تومانی در حوزه صنایع مرتبط با سلامت داریم که از این مقدار بیش از 70 درصد آن وارداتی است که در مجموع حدود 9 هزار میلیارد تومان آن صرف واردات می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته در حوزه لوازم پزشکی و مشکلات کنونی بخش واردات اضافه کرد: بخش عمده این بازار وارداتی، قابل تولید در کشور است و از این حیث استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های بالای پزشکی و بهداشتی، قابلیت تبدیل به قطب صنایع مرتبط با بهداشت کشور را دارد که باید مدنظر مسؤولان استان قرار گیرد و از فرصت به وجود آمده کنونی حداکثر استفاده را در زمینه ایجاد اشتغال ببرند.

گفتنی است، در ادامه سفر معاون وزیر، بازدید از دو طرح صنعتی تولیدی بهداشتی در شهرک صنعتی نائین و همچنین بازدید از بیمارستان حشمتیه این شهر صورت گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار