ثبت 26 فقره وقف جدید در اردستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: در سال جاری تعداد 26 فقره وقف جدید با ارزشی بیش از سه میلیارد ریال ثبت شده است.

محمدرضا ترحمی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: در سال جاری تعداد 26 فقره وقف جدید در راستای نیکوکاری و احسان در شهرستان ثبت شده است. ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون ریال بر آورد شده است.
وی از صدور 377 سند املاک وقفی در سال جاری در شهرستان خبر داد و افزود: 127 فقره از موقوفات شهرستان منفعتی و درآمدزا هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در خصوص وضعیت نامطلوب امامزاده ابراهیم اردستان، گفت: در موضوع امامزاده ابراهیم باید یک برنامه‌ریزی خوبی می‌شد تا از وضعیت فعلی خارج شود.
ترحمی ادامه داد: به دلیل موضوع تاریخی مکان تاکنون اقدامی جهت بازسازی امامزاده نشده بود که با توافقی که با اداره میراث فرهنگی شد موضوع برطرف شده و طرح و نقشه عمرانی امامزاده ابراهیم جهت تأیید برای استان ارسال شده است. هیچ امامزاده‌ای از منابع اداره اوقاف بازسازی نمی‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در جواب سؤال مشکلات بیمه شدگان خادمان مساجد، گفت: در حال حاضر تعداد 146 نفر در مساجد شهرستان اردستان بیمه شدند که هیچ کدام از آنان حقوق‌بگیر اداره نیستند.
وی گفت: 9 ماه از بیمه این همشهریان به تأخیر افتاده است که در صدد تأمین منبعی هستیم تا جریمه این افراد پرداخت شود. در بقاع و امامزاده‌ها 9 نفر بیمه شده فعالیت می‌کنند.
ترحمی به نظارت اداره اوقاف بر عملکرد هیئت امناهای امامزاده و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: عقیده داریم باید از تجربه گذشتگان ا

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار