درخواست خانواده مقتول قصاص است

وکیل مدافع خانوده ملیکا گفت: یکی از دلایل متقن پرونده اقرار اولیه متهم در مراجع قضایی و اظهارات برادر وی در دادسرا است.

وکیل مدافع خانوده ملیکا گفت: یکی از دلایل متقن پرونده اقرار اولیه متهم در مراجع قضایی و اظهارات برادر وی در دادسرا است. به گزارش ایسنا، علی اکبر هادی امروز (یکشنبه) در جلسه رسیدگی به پرونده قاتل ملیکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانواده ملیکا درخواست قصاص و اعدام دارند و تفاضل دیه قاتل را نیز چون خانواده مقتول استطاعت مالی ندارند، دولت و مردم حمایت خواهند کرد.
هادی گفت: برادر متهم در این جلسه حضور ندارد زیرا پرونده وی از متهم اصلی تفکیک شده و اتهامات برادرش در مرحله تحقیقات مقدماتی درحال رسیدگی است و در این جلسه صرفا به دعوای ضرب و جرح و قتل و تجاوز مقتوله رسیدگی می شود.
وی افزود: با تایید پزشک قانونی ثابت شد که تنها به خواهر بزرگتر تجاوز صورت گرفته است. در حال حاضر متهم تفهیم اتهام شده و اشخاصی که در زمان متواری بودن به وی پناه داده اند و هم چنين همسایه ها و اطرافیان اظهاراتی داشتند که مورد استناد قرار دادیم.
هادی خاطرنشان کرد: همسایه ها صدای ناله بچه ها را شنیده اند و تماس با اورژانس و صورت جلسه مراجع انتظامی که جسد مقتول را انتقال دادند را نیز در پرونده دلیل قرار دادیم. 18 دلیل در پرونده هست که هرکدام متقن و اقناع کننده علم قاضی است. متهم در مرحله بازپرسی نزد مقام قضایی و ماموران انتظامی در جلسات متعدد اقرار کرده است ولی در این جلسه انکار کرده است. همسر و مادر متهم هم از واقعه قتل اطلاع داشتند ولی منکر شده اند.
وی گفت: به احتمال 90 درصد در همین جلسه حکم قاتل صادر می شود چون همه شواهد واضح و روشن است ولی باز تشخیص نهایی با قاضی است. امکان اعتراض به پرونده هم وجود دارد که مرکز رسیدگی به آن دیوان عالی کشوراست. اصولا پرونده های حساس مثل این مورد، خارج از نوبت رسیدگی می شود که روال عادی این پرونده ها رسیدگی در کمتر از یک ماه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار