استرس‌ و بی تحرکی از عوامل اصلی شیوع زایمان های زودرس است

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت: آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، استرس و بی تحرکی از عوامل اصلی شیوع زایمان های زودرس و تولد نوزادان نارس است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت: آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، استرس و بی تحرکی از عوامل اصلی شیوع زایمان های زودرس و تولد نوزادان نارس است.

صفورا روح الامین در گفت و گو با مهر اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی اصفهان تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در دو حوزه بیماریهای زنان و زایمان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ زایمان در بیمارستان شهید بهشتی ثبت می شود، ادامه داد: سالانه بین چهار تا پنج هزار نوزاد در این بیمارستان متولد می شود که بین۱۰تا ۲۰ درصد آن زایمان زودرس است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان از کلنگ احداث کلینیک سرپایی در جوار بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و افزود: این کلینیک در هشت طبقه احداث خواهد شد که با ساخت آن به طور قطع از بار مراجعه بیماران به این بیمارستان کاسته می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمارستان شهید بهشتی تنها بیمارستان دولتی زنان و زایمان است که عمده بیماران مراجعه کننده به بیمارستان از ضعف شدید مالی برخوردارند و با وجودی که تمام هزینه ها دولتی است اما بسیاری از بیماران از عهده تامین آن بر نمی آیند که در این ارتباط سازمان حمایتی خیریه ای داریم، همچنین سایت نیازمندی ها را ایجاد کردیم و در این راستا نیاز به کمک خیران داریم.

شیوع عفونت های لگنی موجب بارداری های خارج از رحمی شده است

روح الامین همچنین از ویزیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمارسرپایی به طور میانگین در درمانگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: انواع عفونت‌های لگنی و زگیل های تناسلی از شایع‌ترین بیماریهای زنان است که امروزه با آن درگیر هستیم؛ اولین مورد منجر به افزایش حاملگی های خارج از رحمی شده و علت اصلی شیوع دومین مورد نیز رفتارهای پر خطر شناسایی شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد: در این بیمارستان دوره های آموزشی اختیاری برای زنان باردار گذاشته شده است که استقبال های خوبی صورت گرفته است.

وی از وجود کمیته‌ای علمی برای بررسی نوع زایمان در این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: برای تمام بیمارانی که به دلیل های مرتبط با موضوع مامایی یا غیر مامایی مانند مشکلاتی از جمله بیماری های عصبی، قلبی و کلیوی و مشکلات چشمی اندیکاسیون زایمان طبیعی ندارند با استفاده از نظرات فوق تخصصی سزارین انجام می دهیم.

آلودگی هوا، استرس‌ و بی تحرکی از عوامل اصلی شیوع زایمان های زودرس

روح الامین با اشاره به اینکه ۹۹ تا ۱۰۰ درصد موارد سزارین ها اورژانسی هستند و راهی به جز این عمل برای این بیماران نداریم، ادامه داد: امروزه مواجه شدن با آلودگی هوا، تغذیه های نامناسب، استرس‌ها و بی تحرکی از عوامل اصلی شیوع زایمان های زودرس و تولد نوزادان نارس است.

وی با بیان اینکه از روش های مختلف بارداری برای کاهش استرس و زایمان بدون درد استفاده می شود و از سال گذشته تاکنون روند استفاده از این روش ها رو به افزایش است،‌ ادامه داد: استفاده از تکنیک های ماساژ، آرام تراپی و روش های بی حسی از این جمله است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار