سایه اخراج بالای سر نمازی

امید نمازی بیش از هر زمان دیگری به درهای خروج از باشگاه ذوب‌آهن نزدیک شده است. کسب تنها دو پیروزی در 11 بازی فرصت هیچ‌گونه دفاعی برای دستیار اسبق کی‌روش باقی نگذاشته است.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: امید نمازی بیش از هر زمان دیگری به درهای خروج از باشگاه ذوب‌آهن نزدیک شده است. کسب تنها دو پیروزی در 11 بازی فرصت هیچ‌گونه دفاعی برای دستیار اسبق کی‌روش باقی نگذاشته است.

آنها تنها در هفته‌های نخست و پنجم مقابل نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز با دست پر زمین‌بازی را ترک کردند اما در 9 بازی دیگر پنج تساوی و چهار شکست در کارنامه نماینده اصفهان ثبت شد. این نتایج ضعیف که باید کنار رفتن از جام حذفی را هم به آن افزود عاملی شده تا نمازی سایه اخراج را بیش از هر زمان دیگری بالای سرش احساس کند. حالا دیگر یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه ذوب به‌صراحت از اخطاری می‌گوید که به نمازی داده‌شده است. اصغر برشان درباره آینده سرمربی ذوب‌آهن می‌گوید: «این‌گونه امتیاز گیری تیم فوتبال ذوب‌آهن قابل دفاع نیست و هیئت‌مدیره مصمم به اتخاذ تصمیم در رابطه با بهبود وضعیت و جبران عقب‌ماندگی‌ها است. ممکن است تغییرات در آینده فقط با تعویض سرمربی تیم نباشد و این مسائل می‌تواند در رابطه با تعویض کمک‌مربی‌ها و بازیکنان هم باشد. این وضعیت برای ما قابل‌قبول نیست و به سرمربی تیم اولتیماتوم داده‌ایم، اگر نتیجه مناسب را کسب نکند باید در مورد او تجدیدنظر کنیم. نمازی به ما قول جبران داده است که متأسفانه هنوز چنین مسئله‌ای را مشاهده نمی‌کنیم. بنابراین هیئت‌مدیره مصمم به بهبود وضعیت است و هر گامی که برای بهبود و جبران عقب‌ماندگی‌های تیم باشد را بر خواهیم داشت. اگر بخواهیم در حال حاضر تغییراتی در تیم انجام دهیم باید با هوشیاری کامل جلو برویم چراکه تغییر سرمربی و آمدن یک مربی جدید نیاز به کادر فنی جدید و شاید بازیکنان دیگری باشد که نیم‌فصل برای چنین کاری بهتر است.»

فرار روبه‌جلوی آذری

سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نقش پررنگی در انتخاب نمازی به‌عنوان سرمربی سبزها در لیگ هجدهم بازی کرد. آذری فصل پیش قصد داشت نمازی را به‌عنوان گزینه موردنظرش معرفی کند اما مخالفت هیئت‌مدیره باشگاه مانع بزرگی شد تا امیر قلعه‌نویی هدایت ذوب‌آهن در لیگ هفدهم را بر عهده بگیرد. اما در این فصل حمایت آذری از نمازی و اصرار او به هیئت‌مدیره باعث شد تا سرانجام حرف او به کرسی نشسته و دستیار اسبق کی روش برای نخستین بار در لیگ باشگاهی ایران مربیگری را تجربه کند. اما نتایج ضعیفی که این سرمربی تازه‌کار به دست آورده زمینه‌ساز فشار خردکننده‌ای بر آذری شده است تا جایی که او پس از شکست سنگین جمعه گذشته ذوب‌آهن مقابل تراکتورسازی خودش را مقصر اصلی ناکامی‌های تیمش دانست بلکه اندکی از این فشارها کم کند. آذری گفت: «ا باید در ابتدا بررسی کنیم و ببینیم که سهم سرمربی در این باخت ها چقدر است. من فکر می‌کنم ذوب‌آهن باید مدیرعامل خود را اخراج کند. با توجه به اینکه در انجام‌وظیفه‌مان توانمندی ما کم شده است فکر می‌کنم ذوب‌آهنی‌ها باید مدیرعامل خود را تغییر دهند. مربی و بازیکنان که کارشان را می‌کنند. مقداری من ضعیف بودم که کار ذوب‌آهن به اینجا کشیده شده است و امیدوارم مسئولان با به کار گرفتن مدیرعامل کارآمد و قوی شرایط را تغییر دهند. ما وظیفه‌مان را تا اینجا به‌خوبی انجام ندادیم. وظایفی من دارم که قدرت کافی برای انجام آن را پیدا نکرده‌ام چراکه بازیکنان و مربیان به‌خوبی عمل کردند. اگر مربیان خوب نبودند که نیمه نخست بازی با تراکتور به آن ترتیب بازی نمی‌کردند پس هم مربیان به‌خوبی فعالیت کردند و هم بازیکنان. من فکر می‌کنم تغییر اصلی باید در سیستم مدیریتی باشگاه ایجاد شود. همه همیشه اول مربی تیم را هدف می‌گیرند اما به نظر من این منطقی نیست و همان‌طور که همه دیدند مشکل تیم ذوب‌آهن مدیر این تیم بود و امیدوارم مسئولان ذوب‌آهن با آوردن یک مدیرعامل بین‌المللی اوضاع این تیم را روبه‌راه کنند.»

ذوب‌آهن در حسرت یک پیروزی خانگی

نایب‌قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر هنوز در حسرت پیروزی خانگی است و روزهای سخت و پرالتهابی را سپری می‌کند. برای ذوب‌آهنی که فصل گذشته را با عنوان نایب‌قهرمانی لیگ به پایان رساند، تغییرات فنی کافی بود تا فصل جدید را با چهره‌ای متفاوت آغاز کرده و ادامه دهد. امید نمازی که نخستین سرمربیگری‌اش در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کند، از ابتدای فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا انتظارات فراوانی که از این تیم می‌رفت را برآورده کند. اما فوتبال در ذوب‌آهن به نمازی روی خوش‌نشان نداد تا جایی که حالا و درحالی‌که دوسوم از فصل باقی‌مانده، زمزمه‌های تغییرات فنی در این تیم به گوش برسد. ذوب‌آهن در کنار نفت مسجدسلیمان یکی از دو تیم لیگ برتری است که تاکنون در خانه پیروز نشده و این را می‌توان به دیگر آمارهای منفی این تیم با نمازی اضافه کرد تا ضریب نارضایتی مسئولان این باشگاه از عملکرد سرمربی را بالا ببرد. همه این شرایط در حالی رقم خورده که تنها یک نتیجه ضعیف دیگر می‌تواند حتی پیش از نیم‌فصل حکم به اخراج نمازی بدهد. ذوبی‌ها چهار بازی دیگر پیش رو دارند تا به تعطیلات نیم‌فصل برسند و این دیدارها بیشتر با تیم‌های بالانشین جدول است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار