وقف مصداق باقیات و صالحات است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: وقف ماندگارترین میراث بشر است و چنانچه در مسیر تعالی و دانش اندوزی بشر و تحقق و شکوفایی اقتصاد کشور صورت گیرد جلوه بهتری در جامعه دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: وقف ماندگارترین میراث بشر است و چنانچه در مسیر تعالی و دانش اندوزی بشر و تحقق و شکوفایی اقتصاد کشور صورت گیرد جلوه بهتری در جامعه دارد.
به گزارش ایمنا حسن عمادی در همایش تجلیل از یاوران وقف اظهار کرد: سازمان اوقاف در سه محور مسابقات قرآنی، توسعه و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه و حفظ و صیانت از موقوفات وظیفه دارد.
وی گفت: در شهرستان خوانسار ۵۳۳ موقوفه داریم که دارای یک هزار و ۵۳۶ رقبه است، از این تعداد موقوفه ۱۷۹ موقوفه انتفاقی (غیردرآمدزا) هستند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تصریح کرد: تعداد ۲۹۰ موقوفه متصرفی منفعتی (درآمدزا) که شامل ۹۰۲ رقبه، ۶۴ موقوفه غیر متصرفی دارای متولی مشخص شده از طرف واقف است.
وی با بیان این‌که وقف مصداق باقیات و صالحات است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور در راستای نیات موقوفات ۸۰۳ نوع نیت و در شهرستان خوانسار۷۴ نیت وقف داریم.
عمادی با اشاره به این‌که نقش وقف در زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی موثر است، افزود: وقف صدقه جاریه بوده و اثرات آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان مثمر ثمر است.
وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند در جامعه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی را برطرف ‌کند، تصریح کرد: در سال جاری سه وقف جدید به ثبت رسیده و ضروری است تا وقف متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.
وقف سنتی برگرفته از ایثار است
عبداله صانعی، معاون فرماندار خوانسار در ادامه این آیین اظهار کرد: واقفان در جامعه پیش قراولان سنت ایثار هستند، زیرا اموال خود را در راه نیات خیر وقف می‌کنند.
وی با بیان این‌که وقف ماندگارترین میراث بشر است، افزود: اگر وقف در مسیر تعالی و دانش اندوزی بشر و تحقق و شکوفایی اقتصاد کشور صورت گیرد جلوه بهتری در جامعه دارد.
معاون فرماندار خوانسار تصریح کرد: واقفان در طول تاریخ بلند اندیشه و بلند نظر بودند، سازمان اوقاف مطابق با نیت واقفان در راستای صیانت از موقوفات و ترویج فرهنگ وقف تلاش کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار