تولید 42 هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان چادگان

رئیس جهاد کشاورزی چادگان گفت: امسال 42 هزار تن انواع سیب‌زمینی در شهرستان چادگان تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان گفت: امسال 42 هزار تن انواع سیب‌زمینی در شهرستان چادگان تولید شد.

بختیار حاجتی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کشت سیب‌زمینی یکی از کشت‌های اصلی شهرستان چادگان است که هر سال با توجه به اقلیم این منطقه، کشت محصول سیب‌زمینی انجام می‌شود.وی افزود: کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان در بهار شروع و برداشت آن در فصل پاییز است، در سال گذشته 72 هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان برداشت شد که نبود بازار خرید مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورد.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان در ادامه بیان کرد: تولید سیب‌زمینی در چادگان 42 هزار تن است که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی به علت کاهش کشت سیب‌زمینی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کمبود آب کشاورزی و بارش کم بارندگی علت اصلی عدم کشت این محصول از سوی کشاورزان است.

حاجتی همچنین افزود: ارزش ریالی محصول سیب‌زمینی هر کیلوگرم هزار و 400 تومان است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش ریالی داشته است.

وی عنوان کرد: سیب‌زمینی کاشته شده توسط کشاورزان شهرستان چادگان از ارقام آگریا، بامبا، نیلوا، سانته و مارفونا است که از کیفیت خوبی برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان در پایان گفت: کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال 10 کارگر در هر هکتار را طی فصل برداشت این محصول فراهم می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار