بی‌اعتنایی کی‌روش به فوتبال اصفهان

لیست اخیر تیم ملی برای بازی دوستانه مقابل ونزوئلا نشان داد کارلوس کی‌روش روز‌به‌روز نسبت به بازیکنان تیم‌های اصفهانی لیگ برتر بی‌انگیزه‌تر می‌شود. در لیست اخیر که بامداد روز یکشنبه اعلام شد نام هیچ بازیکنی از دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن دیده نمی‌شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: لیست اخیر تیم ملی برای بازی دوستانه مقابل ونزوئلا نشان داد کارلوس کی‌روش روز‌به‌روز نسبت به بازیکنان تیم‌های اصفهانی لیگ برتر بی‌انگیزه‌تر می‌شود. در لیست اخیر که بامداد روز یکشنبه اعلام شد نام هیچ بازیکنی از دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن دیده نمی‌شود.

این در حالی است که در اردوی قبلی تیم ملی که برای بازی دوستانه با بولیوی برگزار شد، رشید مظاهری حضور داشت و تنها نماینده فوتبال اصفهان به شمار می‌رفت که او هم به اردوی اخیر دعوت نشد. البته نگاه سرمربی پرتغالی تیم ملی به لیگ برتر فوتبال ایران کاملا سیاه و غیرقابل‌پذیرش است. کی‌روش همچنان اعتقاد دارد که بازیکنان در باشگاه‌های داخلی آن‌گونه که او می‌خواهد آماده نمی‌شوند و به‌طورکلی روند آماده‌سازی باشگاه‌های ایرانی را قبول ندارد. این موضع سرمربی تیم ملی موج انتقادهای گسترده‌ای را به راه انداخته، اما کی‌روش هرگز در مقابل منتقدان تسلیم نشده و به ایده‌اش وفادار مانده است. در لیست اخیر تیم ملی هم از 24 بازیکن دعوت‌شده تنها 10 بازیکن در لیگ برتر بازی می‌کنند و 14 بازیکن لژیونر هستند.

مظاهری گل مفت خورد و دعوت نشد

شاید اگر رشید مظاهری به اردوی اخیر تیم ملی دعوت می‌شد ابهام‌ها پیرامون ملاک‌های کی‌روش برای دعوت بازیکنان به‌شدت افزایش پیدا می‌کرد، اما خط خوردن دروازه‌بان ذوب‌آهن نشان می‌دهد کی‌روش نیم‌نگاهی هم به لیگ برتر دارد. مظاهری در چند هفته اخیر متزلزل نشان داده و گل‌های بدی را دریافت کرده است. همین آمار ضعیف عاملی شده تا کی‌روش بدون تأمل او را از تیم ملی کنار گذاشته و سیدحسین حسینی را به او ترجیح دهد. در لیست دروازه‌بان‌های تیم ملی مانند همیشه علیرضا بیرانوند شماره یک به‌حساب می‌آید اما رقابت ذخیره‌هایی همچون رشید مظاهری، امیر عابدزاده و سید حسین حسینی همیشه تداوم داشته است. با خروج مظاهری از این جمع، حالا عابدزاده و حسینی رقابت نزدیکی را برای پیراهن ذخیره تیم ملی خواهند داشت. هرچند بعید است در جام ملت‌های آسیا کسی جز بیرانوند درون دروازه بایستد. با این شرایط مظاهری هم آخرین شانس‌های حضور در جام ملت‌های آسیا را ازدست‌داده و تنها یک معجزه می‌تواند او را دوباره به تیم ملی بازگرداند.

سپاهان در اردوی تیم ملی بازیکن ندارد

تیم فوتبال سپاهان بااینکه در لیگ هجدهم در حد و اندازه‌های قهرمانی نشان داده و هشت پیروزی پشت سرهم کسب کرده اما هیچ نماینده‌ای در تیم ملی ندارد. سال گذشته باوجوداینکه از تعداد سپاهانی‌هایی تیم ملی کاسته شد، همواره علی کریمی و سعید آقایی در میان دعوت‌شده‌ها قرار داشتند و عزت پورقاز هم پس از مصدومیت شدید مقابل پرسپولیس بود که دیگر به اردوی تیم ملی فراخوانده نشد؛ هرچند کریمی به دلیل مصدومیت و آقایی هم به دلیل فنی به جام‌جهانی نرسیدند. با حضور امیر قلعه‌نویی تیم فوتبال سپاهان ترکیبی متفاوت‌تر از سال گذشته را در میان نفرات خود دارد. از بازیکنان فعلی سپاهان محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، عزت ا... پورقاز، ساسان انصاری و سجاد شهباززاده سابقه حضور در اردوی تیم ملی در زمان حضور کی‌روش را داشته‌اند ولی این مربی پرتغالی در لیست خود هیچ نامی از تیم فوتبال سپاهان را در نظر نگرفته است. البته در اردوی شهریورماه امسال هم کی روش از کنار نام ستاره‌های تیم اصفهانی به‌سادگی عبور کرد و هیچ بازیکنی از سپاهان را به اردوی تیم ملی دعوت نکرد.

کنعانی‌زادگان مدافع محبوب کی‌روش

در لیست جدید تیم ملی یک نام عجیب به چشم می‌خورد. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع موردعلاقه کارلوس کی‌روش پس از رفع کامل مصدومیت بازهم توانست به اردوی تیم ملی برسد. مدافع سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان سرمربی تیم ملی دانست. محمدحسین کنعانی‌زادگان که در دوران حضور در تیم ملوان بندرانزلی برای نخستین بار لذت حضور در تیم ملی را چشید پس از کوچ به تیم استقلال کماکان به ملی‌پوش بودن خود ادامه داد تا اینکه یک مصدومیت شدید او را از لیست تیم ملی خط زد.کنعانی پس‌ازاین اتفاق با دو برابر کردن تلاش خود برای رسیدن به میدان توانست از ابتدای لیگ هفدهم به عضویت تیم سایپا دربیاید و پس از دو سه بازی بازهم سرمربی تیم ملی را برای دعوت از او متقاعد کند. اما پس‌ازاین اتفاق بازهم موضوع کنعانی به پایان نرسید چراکه او این بار در تمرینات تیم ملی از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و به همین دلیل در ماه‌های منتهی به جام‌جهانی، فرصت مهمی را برای ثبت در رزومه خود از دست داد. بعد از همین مصدومیت آخر تا مدت‌ها کسی از چندوچون آماده شدن مدافع تیم ملی خبری نداشت تا اینکه او در ابتدای لیگ با کسب سلامتی کامل پیراهن تیم ماشین‌سازی تبریز را به تن کرد و باوجود سابقه مصدومیت‌های سخت فراوان در 10 بازی نخست این تیم به میدان رفت و اتفاقا توانست بازی‌های خوبی نیز از خود به نمایش بگذارد. با توجه به علاقه کی‌روش به نوع بازی این مدافع بلندبالا، نام او یک‌بار در لیست تیم ملی قرار گرفت تا شاید پس از دست دادن جام‌جهانی، کنعانی زادگان بتواند در تورنمنت مهمی همچون جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار