روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.
حسین امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روشن کردن آتش در بستر زاینده رود بویژه در فصل سرما موجب وقوع پدیده وارونگی هوا و آلودگی زیست محیطی می شود و سلامت شهر و شهروندان را به خطر می اندازد.
وی تصریح کرد: بر افروختن آتش در بستر زاینده رود توسط شهروندان موجب وقوع حوادث ناگوار در حاشیه این رودخانه شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارداشت: نیروهای گشت سیار این شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هرنوع آتش سوزی و رفتارهای پر خطر توسط شهروندان، اقدام های قانونی لازم را انجام می دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وجود پل های تاریخی بر روی زاینده رود ، گفت: آتش هایی که توسط شهروندان برای گرما بخشی به آنها بویژه در شب ها روشن می شود ممکن است به آثار تاریخی آسیب وارد کند.
وی بیان کرد: برای مقابله با این تهدیدها، تنها یک نهاد و یک سازمان مسئول نیست و به کمک سایر سازمان ها و ارگان ها نیاز داریم .
امیری با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان از همه ظرفیت های قانونی برای حفظ آرامش روانی شهروندان و نظم شهر استفاده می کند، افزود: در پی افزایش آگاهی شهروندان از خطرات ناشی از آتش سوزی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و بازرسی های متعدد ماموران رفع تخلف شهری، روشن کردن آتش در بستر زاینده رود در سال های اخیر کاهش داشته است.
بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها ، مدیریت شهر موظف به جلوگیری از وقوع حریق در شهر و رفع خطر برای شهروندان است.
همچنین بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی آتش روشن کردن در پارک های طبیعی بدون اخذ اجازه قانونی ممنوع و انجام آن جرم محسوب می شود و فرد به پرداخت جریمه و حبس تادیبی محکوم خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار