170 میلیون مترمکعب پساب به صنایع بزرگ اصفهان دادیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیریت بهینه آب منحصر به تابستان نیست و مشترکان اصفهانی در سال 89 حدود 63 درصدشان زیر الگوی مصرف بودند که این عدد در سال جاری به بالای 92 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیریت بهینه آب منحصر به تابستان نیست و مشترکان اصفهانی در سال 89 حدود 63 درصدشان زیر الگوی مصرف بودند که این عدد در سال جاری به بالای 92 درصد رسیده است.
به گزارش ایسنا هاشم امینی امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های کاربردی در کشوری که بارش‌های آن یک‌سوم بارش‌های دنیاست، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. امروزه به دلیل خشکسالی کشور دچار تنش آبی است که تمرکز تمام استعدادهای علمی، صنعتی و حاکمیتی در منابع آب امری ضروری است
وی ادامه داد: امروزه استفاده از واژه مقابله با خشکسالی برای موضوعات مربوط آب خطا است، اما واژه جدید سازگاری با کم‌آبی به درستی مطرح شد و در ادامه با تشکیل کمیته ملی و استانی اقداماتی پیرامون آن انجام شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: می‌توانیم با برگزاری چنین کنگره‌هایی پایداری فرهنگ و تمدن را برای مردم به ارمغان بیاوریم و در این میان مدیریت مصرف آب بسیار ضروری است، البته شرکت آب و فاضلاب استان در قالب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار اقدامات خوبی انجام داده است.
وی اضافه کرد: از سال 1386 هیچ منبع جدید آبی به سامانه آبرسانی حوزه شرب اصفهان اضافه نشده است، اما با پایداری و تاب‌آوری شبکه‌های شرب خود را حفظ کرده‌ایم.
امینی با اشاره به رضایتمندی حداقلی مشترکان، گفت: سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ شامل 56 شهر و 300 روستا است که به لحاظ مهندسی کار سختی است، اما این کار از طریق سامانه تله‌متری عملی شده است.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان اصفهان از سال 1386 خشکسالی شدیدی را تجربه می‌کند، اما کاهش هدررفت آب به عنوان یکی از شاخصه‌های مدنظر انجمن آب و فاضلاب ایران و وزارت نیرو، در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: ازجمله اقدامات در زمینه کاهش هدررفت آب شامل اصلاح شبکه آب، ایجاد سامانه هوشمند مدیریت فشار و ... است که سبب شده تا میزان آب بدون درآمد در استان به 16 درصد برسد و در این راستا جزو رتبه‌های نخست کشور در کاهش آب بدون درآمد هستیم.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه فرهنگ آب از اقدامات شاخص است، گفت: مدیریت بهینه آب منحصر به تابستان نیست و در سال 1389 حدود 63 درصد مشترکان اصفهانی زیرالگوی مصرف بودند که امسال این آمار به بالای 92 درصد رسیده است.
امینی به ضرورت استفاده از پساب اشاره کرد و افزود: بخش عمده پساب استان به میزان 170 میلیون مترمکعب را در اختیار صنایع بزرگ قرار داده‌ایم و امیدوارم در ادامه با ارتقاء دانش سازمانی قدم‌های بلندتری برداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار