دفاع مقدس موجب دگرگونی های عظیم مادی و معنوی در کشور شد

شهردار زرین شهر گفت: گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا قطعا برکات معنوی فردی و اجتماعی را به دنبال دارد لذا ما نیز بر این باوریم نهادینه سازی آثار بر مبنای ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همگان است چراکه آن چه امروز در عراق، یمن، لبنان و سوریه جنگ های متعددی در مبارزه با استکبار و تروریست‌ها رخ می‌دهد که از فرهنگ جهادی ۸ سال دفاع مقدس نشات گرفته است.

دفاع مقدس موجب دگرگونی های عظیم مادی و معنوی در کشور شد

اگرچه سال هاست که از پایان جنگ تحمیلی و ۸ دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما هر روز شاهد گشوده شدن صفحات تازه‌ای از تاریخ سراسر افتخار این دوران طلایی هستیم؛ اوراقی که بیانگر اوج مظلومیت مردان و زنان بی‌دفاع در برابر قساوت ظالمان تاریخ است. اما آنچه موجب ماندگاری پدیده دفاع مقدس شد و دنیا در برابر آن تعظیم و تحسین کرد، استقامت، پایداری و پیروزی ملت ایران را به دنبال داشت، فرهنگ شهادت طلبی بود. فرهنگی که باور قلبی به خداوند متعال، معاد، اعتقاد راسخ به حقانیت اسلام، درستی آرمان‌های انقلاب اسلامی، اعتقاد و ایمان به رهبری ولی فقیه به عنوان نایب امام عصر(عج)، مقاومت و پایداری در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های اسلامی و در یک کلام فرهنگ ناب عاشورا را در دل خود جای داده است. در این سال‌ها نهادهای مختلف با روش‌ها و متد خاص خود به احیاء و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت طلبی و حماسه‌سازی‌های دلاورمردان این نبرد نابرابر پرداخته است.

این روزها نیز شهرداری زرین شهر با همکاری ناحیه مقاومت بسیج لنجان اقدام به برپایی ویژه برنامه شب های شیدایی و بازسازی عملیات والفجر ۸ نمود تا گامی در راستای آشنایی نسل جدید با عملیات های دفاع مقدس و جانفشانی های دلاور مردان دفاع مقدس برداشته باشد آن هم با اجرای تئاتر دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت هنرمند جوان شهرستان لنجان که با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد.
شهردار زرین شهر در حاشیه این ویژه برنامه اظهار کرد: گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا قطعا برکات معنوی فردی و اجتماعی را به دنبال دارد لذا ما نیز بر این باوریم نهادینه سازی آثار بر مبنای ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همگان است چراکه آن چه امروز در عراق، یمن، لبنان و سوریه جنگ های متعددی در مبارزه با استکبار و تروریست‌ها رخ می‌دهد که از فرهنگ جهادی ۸ سال دفاع مقدس نشات گرفته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با خلق دوباره عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در جامعه، راهبرد و مراد جوانان بود و در سایه همین فرهنگ و مبارزه در راه عقیده، اتحاد و استقامت بود که پیروزی ملت ایران را در برابر قدرت‌های بزرگ و دشمن تا بن دندان مسلح صدام پیش‌بینی کردند و فرمودند ما برنده این جنگ هستیم و هیچ تردیدی در آن نیست لذا امروز ما موظیف این فرهنگ ناب را حفظ و ترویج کنیم چراکه دشمنان ایران اسلامی با ترفندهای متعد به دنبال حذف این فرهنگ ناب از جوامع اسلامی هستند.
شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه دوره دفاع مقدس موجب دگرگونی های عظیم مادی و معنوی در کشور شد، تصریح کرد: در آن زمان دشمنان با آغاز جنگ سخت علیه کشور درصدد اشغال و تجاوز به خاک ایران بودند که با شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام بعد از هشت سال شکت را پذیرا شدند و امروز نیز با جنگ نرم تهاجم فرهنگی قصد از بین بردن اعتقادات مردم ما را دارند که خدا را شاکریم که با درایت و هوشمندی رهبری معظم انقلاب اسلامی بازهم نتوانستند کاری از پیش ببرند و تمام برنامه‌های آنان خنثی شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ نسل جوان پشت خاکریز جبهه های جنگ نرم، ادامه داد: از این رو ما نیز بران شدیم تا با بازسازی یکی از عملیات های مهم در دفاع مقدس گامی هرچند کوچک در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم چراکه بازسازی عملیات‌ دوران هشت سال دفاع مقدس گوشه‌ای از مظلومیت‌های این دوران را به نمایش می‌گذارد و در این بازسازی پایمردی رزمندگان اسلام با شیوه‌ای جدید به نمایش گذاشته می شود تا نسل جدید بتواند به طور مجسم آن لحظات معنوی را درک کنند.
جمالی با اشاره به اینکه بازسازی عملیات های دوران دفاع مقدس برای جلوگیری از فراموشی رشادت های رزمندگان اسلام برای نسل جوان است، اضافه کرد: نقش اطلاعاتی که از این طریق به جوانان منتقل می‌شود، به مراتب بیشتر از نقش فیلم‌ها و کتاب‌ها در این حیطه است و استقبال از این ویژه برنامه نیز خود حاکی از این مهم است لذا باید با استفاده از روش های نوین ارزش‌ها، آرمان‌ها و اعتقادات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل کرد، تا از اهداف رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها آگاه شوند.

وی عنوان کرد: بازسازی عملیات های هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در هوشیاری، آگاه سازی و روشنگری نسل جوان دارد چراکه اکنون دشمن، فرهنگ و دین ما را نشانه رفته که همگان باید در مقابل حیله‌های آن مقاومت داشته باشیم، هدف ما تسلیم نشدن در مقابل هجوم فرهنگی غرب بوده و باید در راه حفظ فرهنگ غنی انقلابی و اسلامی خود تلاش کنیم.
در ادامه علی اکبر محمودی مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با بیان اینکه حقایق جنگ و سربلندی رزمندگان اسلام باید به نسل جوان منتقل شود گفت: کی از سوالات اساسی که امروز در ذهن نسل‌های جدید کشور وجود دارد آن است که چرا پس از گذشت ۳۷ سال از اغاز جنگ تحمیلی و ۲۷ سال پس از پایان این جنگ این ایام در کشور گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که هفته دفاع مقدس یادآور رشادت رزمندگان اسلام و شهدای والامقامی است که با نثار خون خود از میهن اسلامی و ارزشهای انقلاب پاسداری کردند و خون پاک شهدا امروز موجب حفظ عزت، اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با اشاره به پیروی مردم ایران از ولایت فقیه، تصریح کرد: شخصیت عرفانی و حماسی امام خمینی(ره) از ایشان، رهبر و فرمانده‌ای بی نظیر در دوران دفاع مقدس ساخته بود که نگرش، آموزه ها و سیره ایشان تأثیر عمیق انکار ناپذیری بر روحیه ملت و رزمندگان و آمادگی های آنان در برابر دشمنان داشت.

وی اضافه کرد: عشق و محبت وصف ناپذیر ملت ایران و رزمندگان اسلام به ایشان از باورهای دینی آنان سر چشمه می‌گرفت و از این جهت امام خمینی(ره) جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس و حماسه با شکوه ملت ایران تبدیل نمود و انسان های فراوانی را از چارچوب جهان مادی خارج و با الهام از تعالیم و آموزه های غنی دینی و سیره پیشوایان معصوم (ع) آن ها را برای میدان نبرد با دشمنان آماده ساخت و اعجاب و شگفتی سیاستمداران و نظامیان دنیا را برانگیخت.
محمودی ادامه داد: از طرفی رزمندگان اسلام علاوه بر محبت و علاقه بسیار فراوان به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی عمیقاً باور داشتند که ایشان از ولایت امام معصوم )ع) و شأن مرجعیت دینی و زعامت سیاسی جامعه اسلامی بر خوردار است از این رو در چار چوب این باور ولایت حضرت امام (ره) را در ادامه ولایت معصوم (ع( پذیرفته و به لوازم آن پایبند بودند و اطاعت و پیروی از آنان را بر خورد واجب می دانستند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های انتقال پیام و رساندن الگو به نسل جوان بازسازی عملیاتهای دفاع مقدس بوده و برپایی این ویژه برنامه‌ها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.
مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با اشاره به اینکه حضور مردم در این ویژه برنامه بیانگر روحیه انقلابی مردم است، عنوان کرد: مردم می‌توانند با تعمق در تک‌ تک سوژه‌های بازسازی عملیات والفجر هشت و لحظه‌هایی از حال و هوای نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس را احساس کنند.

وی بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نسل آینده بهتر از نسل گذشته در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کند و با توجه به تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد دشمنان کشور ایران باید بدانند هر کشوری که بخواهد در برابر ما زیاده‌خواهی کند و جولان دهد جوانان ما همچنان مانند گذشته بر آنها می‌تازند که جرأت بلند شدن از جای خود را نداشته باشند.
محمودی خاطرنشان کرد: ملت ایران با اعتقادات راسخ دینی و باورهای عمیق مذهبی در راه خدا و به فرمان نائب امام عصر کمر همت بست و از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد لذا ما نباید بگذاریم روحیه شهادت طلبی در میان جوانان تضعیف شود و باید جوانان را در برابر شبیخون فرهنگی بیمه و این فرهنگ را حاکم کنیم.

وی اذعان کرد: یکی از راههای ترویج فرهنگ شهادت طلبی اجرای همین برنامه های فرهنگی است که تا کنون در استان تدارک دیده شده است و اجرا و بازسازی عملیاتهای دوران دفاع مقدس به طور قطع در میان جوانان تاثیر گذار بوده و با این برنامه ها ارزشهای دفاع مقدس به نسل های آینده انقلاب اسلامی منتقل خواهد شد.






ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار