کاغذبازی اداری باعث افزایش مشکلات صنایع می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت : کاغذبازی اداری، خود تحریمی و باعث افزایش مشکلات برای صنایع این استان می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت : کاغذبازی اداری، خود تحریمی و باعث افزایش مشکلات برای صنایع این استان می شود.
محمدجواد بگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قوانین سخت اداری، تصمیم های سلیقه ای و زمان بر بودن دریافت استعلام ها برای سرمایه گذاران، چالش ساز و موجب دلسردی آن ها شده است.
وی کمبود مواد اولیه پتروشیمی و فولادی و ارز در بورس برای واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات صنایع برشمرد و اظهارداشت : این مشکلات که ریشه داخلی دارد باید برای تسهیل در شرایط تولید برطرف شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد : در بررسی و تفسیر اوضاع اقتصادی می توان گفت به صورت کامل رونق و یا رکود برقرار است زیرا این شرایط برای واحدهای مختلف صنعتی متفاوت است.
وی اضافه کرد : افزایش قیمت اجناس وارداتی به دلیل نبود رقیب خارجی شرایطی را برای منفعت طلبی بعضی از فعالان اقتصادی فراهم کرده است.
بگی با بیان این که آماری از میزان صادرات واحدهای فعال در شهرک های صنعتی استان وجود ندارد، ادامه داد: 30 درصد از صنایع کوچک و متوسط استان صادرات محور هستند و برای افزایش صادرات آن ها به ایجاد شرایط رقابت پذیری در عرصه های بین المللی نیاز است.
وی همچنین از فعال بودن 70 درصد از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان خبر داد و بیان کرد : برای تثبیت شرایط تولید این مراکز و فعال سازی واحدهای راکد بسته های حمایتی دولت مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان درباره اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی گفت : قوانین بانکی مانع از ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی شده و نیازمند بازنگری است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه بررسی سرمایه در گردش واحدهای تجاری در سال گذشته معیار ارائه تسهیلات بانکی در نظرگرفته شده است، افزود: این معیار به دلیل تفاوت قیمت ها در سال جاری، سرمایه گذاران را دچار مشکل خواهد کرد.
در استان اصفهان 76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی صادر شده که از این تعداد 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
این استان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان و با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی در این بخش رتبه نخست را در بین استان های کشور در اختیار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار