فروش کالاهای غیرمجاز در فضای مجازی پیگیری قانونی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار اردستان گفت: فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی پذیرفتنی نیست و مسئولان ذیربط به جد با چنین فعالیت هایی برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار اردستان گفت: فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی پذیرفتنی نیست و مسئولان ذیربط به جد با چنین فعالیت هایی برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، علیرضا فرحبخش روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ستاد قاچاق کالا و ارز شهرستان اردستان بیان کرد: برخی تبلیغات کالاهای غیرمجازی مانند پوشاک را که امکان فروش آنها در واحدهای تجاری وجود ندارد، در فضای مجازی معرفی کرده و به فروش می رسانند.
وی تصریح کرد: این فعالیت ها غیر قانونی بوده و محصولات نیز در ردیف کالای قاچاق محسوب می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار اردستان افزود: رسانه ها باید با اطلاع رسانی و انتشار مزیت های استفاده از کالاهای ایرانی، به یاری مسئولان شتافته و نقش پر رنگ تری در پیشگیری از مصرف کالاهای قاچاق در کشور ایفا کنند.
وی همچنین لزوم آگاه سازی و آموزش کسبه در مورد خودداری از خرید و فروش کالاهای قاچاق را یادآور شد و عنوان کرد: صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف باید نسبت به تشکیل کلاس های توجیهی اقدام کنند تا بهانه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
فرحبخش در ادامه به افزایش 108 درصدی کشف کالای قاچاق در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: 20 هزار لیتر نفت- گاز در کنار چوب تاغ، پوشاک، کفش، مواد شوینده، لوازم بهداشتی و آرایشی از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری است.
به گفته وی، همچنین 22 پرونده قاچاق در چند ماه گذشته از سوی تعزیرات حکومتی اردستان رسیدگی و نزدیک به 430 میلیون ریال حکم جریمه نقدی صادر شد.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار اردستان اضافه کرد: بر اساس اعلام نیروی انتظامی، تعداد هشت دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز و چهار دستگاه کامیون حامل 6 هزار لیتر سوخت قاچاق (با پلاک کشورهای همسایه) نیز توقیف و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار