نایب قهرمانی ایران در مسابقات کاپ جهانی کاراته فرانسه

تیم منتخب کاراته ایران با درخشش برادران باتوانی توانست به مقام نائب قهرمانی مسابقات بزرگ کاپ جهانی کاراته در شهر اورلئان فرانسه دست یابد.

نایب قهرمانی ایران در مسابقات کاپ جهانی کاراته فرانسه

محمد باتوانی اظهار کرد: امروز با نگاهی گذرا به دنیای اطراف و نگاه دقیق به وضعیت مردم به راحتی می توان دریافت که ورزش در زندگی مردم نیز نقش آفرینی می کند و در ارتقای روحیه مبارزه مردم آزاده جهان و مقابله با ظلم در دنیای امروز نقش بسزایی دارد .

وی افزود: باید به این مهم نیز توجه داشت که کاراته یکی از هنرهای رزمی است که طرفداران زیادی در بین ورزشکاران پیدا کرده و دارای جایگاه ویژه ای می باشد چراکه اراته یک تمرین عمیق فلسفی است.

این ورزشکار لنجانی تصریح کرد: ورزش کاراته نه تنها به وضعیت جسمانی نگاهی ویژه دارد بلکه به آموزش اصول اخلاقی می‌پردازد و می‌تواند جنبهٔ معنوی برای پیروان آن داشته باشد و امروزه کاراته برای کمال شخصی، دفاع شخصی، و به عنوان یک ورزش آموخته می‌شود .

باتوانی ادامه داد: لازمه تحقق این امر نیز حمایت بیش از پیش مسئولان از این رشته ورزشی است به ویژه توجه خاص به نوجوانان و جوانان و ایجاد انگیزه لازم در بین آنها است .


وی در ادامه با اشاره به کسب نائب قهرمانی تیم منتخب کاراته ایران در مسابقات کاپ جهانی فرانسه، اضافه کرد: تیم منتخب کاراته کشورمان با حضور بنده و برادرانم محمد علی و محمد رضا باتوانی و همچنین مهدی ملک محمدی به مربیگری استاد علی کمالی در این دوره از مسابقات حضور یافتیم.

نائب قهرمان مسابقات کاپ جهانی فرانسه عنوان کرد: تیم کاراته جمهوری اسلامی ایران در روز نخست موفق شد پس از شکست قاطعانه تمامی حریفان و چهار پیروزی متوالی به فینال راه پیدا کندو در مقابل تیم فرانسه با اختلاف اندک عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: همچنین در بخش انفرادی اوپن نیز محمد رضا باتوانی توانست پس از ۶ پیروزی متوالی و راهیابی به فینال، مدال نقره این بخش را به خود اختصاص دهد که البته باید گفت در این بخش بیش از 120 شرکت کننده حضور داشتند و از این جهت بسیار سخت و نفس گیر بود.


باتوانی خاطرنشان کرد: بنده نیز در جدول بزرگسالان توانستم مدال نقره کسب کنم و امیدوارم توانسته باشم دل مردم ایران اسلامی و همچنین مردم زرین شهر را شاد کرده باشم.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات بدلیل حضور قهرمانان برجسته کاراته جهان از سطح کیفی و کمی بسیار بالایی برخوردار بود، یادآور شد: در این دوره از مسابقات بیش از 700 ورزشکار از 21 کشور مطرح از جمله ایتالیا، فرانسه، المان، بلژیک، هلند، الجزایر، اتریش، دانمارک، مجارستان، لهستان، اسپانیا، پرتغال، ایرلند، نروژ، سوئد، رومانی،ایران و...حضور داشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار