مهم‌ترین چالش بیمارستان نبود پزشک متخصص است

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: مهم‌ترین چالش بیمارستان اردستان نبود پزشک متخصص است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: مهم‌ترین چالش بیمارستان اردستان نبود پزشک متخصص است. انسیه علی بگلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه پزشکان بومی شهرستان حاضر نیستند در بیمارستان اردستان فعالیت داشته باشند. در حال حاضر مهم‌ترین چالش بیمارستان اردستان نبود پزشک متخصص است.
وی افزود: موضوعات و مشکلاتی که در بیمارستان وجود دارد را می‌توان با رایزنی‌های مختلف برطرف کرد ولی کمبود پزشک دست مسئولان بیمارستان نیست و از مقامات بالاتر باید برای این موضوع فکری شود.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به طرح‌های جدید وزارت بهداشت برای حضور پزشکان در مناطق محروم گفت: طرح تعهد پزشکان برای خدمت رسانی در مناطق محروم و طرح پزشکان اقماری می‌تواند تا حدودی مشکلات حضور پزشکان متخصص را برطرف کند.
علی بگلی گفت: در حال حاضر دوازده پزشک متخصص در بیمارستان اردستان در حال خدمت‌رسانی هستند. برخی پزشکان که مطالبات مردمی هستند را نمی‌توانیم به بیمارستان بیاوریم زیرا جز تقسیمات نیست. بیمارستان اردستان یک بیمارستان 60 تختی است که مجوز فقط پنج پزشک متخصص را دارد.
وی با بیان اینکه قرار نیست همه متخصص‌ها در این بیمارستان باشند، تصریح کرد: به دلیل موقعیت شهرستان اردستان که در کنار جاده ترانزیت است و تصادفی زیاد داریم، برخی پزشکان مثل ارتوپد به بیمارستان فرستاده شده‌اند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در خصوص نارضایتی بیماران از برخی پزشکان متخصص گفت: در بیمارستان یکسری پزشکانی داریم که پست استخدامی بیمارستان هستند و به دلایلی نمی‌توانیم جابجا کنیم. اگر شهروندی از پزشکی رضایت ندارد می‌تواند به نظام پزشکی مراجعه کند.
علی بگلی در خصوص گلایه شهروندان از نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن هم گفت: در حال حاضر همکاران من در دانشگاه استان پیگیر کارهای مناقصه خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن هستند. برای نصب و ساخت محل نصب راه‌اندازی دستگاه نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار هستیم که باید خیران این بودجه را تأمین کنند.
وی در خصوص اعتراض کارکنان در خصوص معوق اضافه کاری گفت: متأسفانه این مشکل در اکثر بیمارستان‌ها است و دلیل اصلی آن عقب‌ماندگی پول بیمه‌هایی است که واریز نشده است. ده ماه عقب‌افتاده کارانه را قبول داریم، ولی قول می‌دهم به مرور این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای رفاه حال بیماران دستگاه C-ARM مخصوص رادیوگرافی و تصویربرداری در بیمارستان نصب شد.
علی بگلی در خصوص نوبت دهی در درمانگاه تخصصی بیمارستان اردستان گفت: متأسفانه یک سری شهروندان تحملشان کم است و در آنی که به درمانگاه آمدند انتظار دارند مشکلشان برطرف شود. مطمئناً اگر دستگاه نوبت‌دهی هم راه‌اندازی شود مشکل نوبت‌دهی باز هم برطرف نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در بیمارستان مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم، گفت: متأسفانه در زمان‌های قبل چیدمان کارکنان درست انجام نشده است. مشکل نیروی انسانی نداریم و نیروهای درمانی را هم در طرح‌های مختلف می‌توانیم جذب کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار