35 درصد شبکه آب روستایی شهرضا فرسوده است

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا گفت: 35 درصد شبکه آب روستایی این منطقه به دلیل فرسودگی نیازمند بازسازی، اصلاح و جایگزینی است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا گفت: 35 درصد شبکه آب روستایی این منطقه به دلیل فرسودگی نیازمند بازسازی، اصلاح و جایگزینی است.
علی اصغر قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 60 کیلومتر از شبکه آبرسانی روستا های شهرضا فرسوده است که اصلاح و نوسازی آن در شرایط کنونی 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: امسال حدود پنج کیلومتر شبکه آبرسانی روستا های شهرضا اصلاح شد درحالی که با هزینه های کنونی مرمت هر کیلومتر شبکه آبرسانی، 1.5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: آب آشامیدنی روستاییان این منطقه از چاه و چشمه های آب تامین می شود و به دلیل خشکسالی های اخیر آبدهی این منابع به طور میانگین حدود 40 درصد کاهش یافته است.
رئیس شرکت آب وفاضلاب روستایی شهرضا افزود: فرسودگی و عمر بالای شبکه و خطوط انتقال، خشکسالی، افزایش مشترکان در کنار رعایت نکردن الگوی مصرف سبب شده است تا آب و فاضلاب روستایی در این شهرستان با مشکل مواجه شود.
وی تصریح کرد: روستا های اسفرجان و هونجان از توابع این شهرستان با جمعیتی حدود چهار هزار و 500 نفر تابستان امسال برای تامین آب آشامیدنی با مشکل روبه رو شدند.
رئیس شرکت آب وفاضلاب روستایی شهرضا با اشاره به اینکه کمبود آب در این روستا ها هشت لیتر بر ثانیه بود، گفت: حفرچاه جدید ، اصلاح شبکه، کنترل فشار و شناسایی انشعابات غیر مجاز از اقدامات انجام شده برای رفع این مشکلات بود.
قاسمی اظهار داشت: ابتدای تابستان پیش بینی تنش آبی 10 روستای شهرستان با میزان کمبود آب 15 لیتر بر ثانیه شده بود اما با اقدامات انجام شده این مشکل تنها در چهار روستا بروز کرد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا هفت هزار و 600 مشترک دارد.
شهرستان شهرضا با 160 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قراردارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار