با ترویج کتاب‌خوانی می‌توان کشور را به ساحل توسعه رساند

شهردار نوش‌آباد گفت: بسیاری از مشکلات جامعه انسانی ناشی از افکار قدیمی است که با ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و کشور را به ساحل توسعه و پیشرفت رساند.

شهردار نوش‌آباد گفت: بسیاری از مشکلات جامعه انسانی ناشی از افکار قدیمی است که با ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و کشور را به ساحل توسعه و پیشرفت رساند.
به گزارش ایسنا، محمود اشرفی امروز(یکشنبه) در آیین اجرای طرح کتاب در گردش بوستان شقایق نوش‌آباد، اظهار کرد: کتاب بازوی توانایی و بهترین دوست افراد جامعه است و مطالعه و کتاب‌خوانی بهترین ارثی است که خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندانشان به یادگار بگذارند.
وی افزود: امیدواریم فرهنگ مطالعه در همه فضاهای عمومی اجرا شود تا هم شهروندان اوقات فراغت خود را با کتاب‌خوانی غنی‌سازی کنند و هم به روند رشد و توسعه جامعه کمک شود.
اشرفی با اشاره به ایجاد طرح کتاب در گردش در بوستان‌های نوش‌آباد گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های مطالعاتی، کتاب به هویت بوستان‌ها تبدیل شود و زیبایی محیط فیزیکی با زیبایی کتاب آگاهی آمیخته شود.
شهردار نوش‌آباد، اظهار کرد: به اعتقاد روانشناسان مطالعه به نشاط روحی افراد جامعه کمک می‌کند و این مزیت در زمان حضور شهروندان در فضاهای عمومی مثل بوستان‌ها می‌تواند مضاعف شده و منجر به ارتقاء فرهنگ جامعه شود.
وی با تقدیر از دانش آموزان عضو باشگاه کتاب‌خوانی نوش‌آباد گفت: باعث افتخار و امیدواری است که کودکان دبستانی ما با کسب رتبه‌های برتر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کاشان توانستند برای شهر خود خط‌مشی گذاری کرده و مطالعه را برای بزرگ‌ترها فرهنگ‌سازی کنند.
اشرفی با اشاره به قانون پرداخت عوارض شهرداری‌ها افزود: آمادگی داریم با تشکیل انجمن کتابخانه نوش‌آباد، سهم نیم درصد عوارض مربوط به نهاد کتابخانه را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی پرداخت کنیم.
اهدای کتاب به مانند پرواز آگاهی و دانش و دانایی در جامعه انسانی است
همچنین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: اجرای طرح کتاب در گردش آب و اهدای کتاب به مانند پرواز آگاهی و دانش و دانایی در جامعه انسانی است. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند با همکاری سایر دستگاه‌ها مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه همگانی کند و طرح ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی، عمل به سفارش‌های رهبر انقلاب برای ترویج کتاب‌خوانی در کشور است.
جواد رنجکش تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل دارای چهار کتابخانه عمومی با دو هزار متر مربع زیربنا است که شش هزار نفر از شهروندان مناطق مختلف این شهرستان عضو آن‌ها هستند که در سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان رتبه نخست و کتابخانه عمومی نوش‌آباد رتبه پنجم کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در بخش امانت کتاب را به دست آوردند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل، افزود: مهم‌ترین مشکل برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، پرداخت نکردن نیم درصد عوارض توسط شهرداری‌ها است که تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: بر اساس ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها مکلف هستند تا پایان وقت اداری روز پانزدهم هرماه، نیم درصد از کل درآمد ماه قبل خود را به صورت علی‌الحساب به‌ حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر واریز کنند.
به گزارش ایسنا، هم‌زمان با سومین روز هفته کتاب ایران، طرح جهانی کتاب در گردش در بوستان‌های نوش‌آباد اجرا شد. در اجرای این طرح، علاقه‌مندان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بیش از یکصد جلد کتاب را به این طرح اهدا کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار