طرح جامع خطر پذیری استان اصفهان تصویب شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تصویب طرح جامع خطرپذیری این استان خبرداد و گفت: بر اساس این طرح وظایف دستگاه های اداری و خدماتی برای مدیریت بحران ابلاغ شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تصویب طرح جامع خطرپذیری این استان خبرداد و گفت: بر اساس این طرح وظایف دستگاه های اداری و خدماتی برای مدیریت بحران ابلاغ شده است.
منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه های اصفهان تهیه و به تصویب سازمان مدیریت بحران کشوررسیده است.
وی بیان کرد: بر اساس این طرح خشکسالی، زلزله، فرونشست، آلودگی هوا و گرد و غبار جزء اولویت های مدیریت بحران قرار گرفته که دستگاه های اداری متولی باید بر اساس برنامه میان مدت، بلند مدت و کوتاه مدت اقدامات پیشگیری و رسیدگی به موقع را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ادارات دولتی بر اساس اولویت سازمانی خود برای پیشگیری و رسیدگی به حوادث و بلایای طبیعی ماموریت دارند، مانند اداره کل منابع طبیعی که مسئول رسیدگی به معضل انتشار ریزگردها ست.
وی با بیان اینکه اصفهان معین تهران در مدیریت بحران معرفی شده است ، گفت: هشت استان مجاور اصفهان از جمله یزد، فارس، چهار محال و بختیاری و مرکزی معین اصفهان هنگام بروز حوادث غیرمترقبه هستند.
شیشه فروش با اشاره به فعالیت 2 فروند بالگرد امداد رسان حوادث در استان اصفهان افزود : پیش بینی و جانمایی ایجاد هشت پایگاه هوایی دیگر برای امداد رسانی در حوادث انجام شده و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت پیگیری و اجرای آن را بر عهده دارند.
استان اصفهان یکی از نقاط آسیب پذیر از بلایای طبیعی از قبیل سیل ، زلزله ، رانش زمین ، ریزگردها ، خشکسالی ، فرونشست و بلایای غیر طبیعی مانند آلودگی هواست.
از 40 نوع حادثه طبیعی غیر مترقبه شناخته شده در جهان ، 31 حادثه در ایران روی می دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار