بارش‌های دشت کاشان در بلند مدت 69 درصد افزایش داشته است

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: مجموع بارش سال زراعی جاری 20.6 میلی‌متر بوده در حالی که در سال گذشته تا این تاریخ صفر و در بلندمدت12.2 میلی‌متر بوده است که ۶۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: مجموع بارش سال زراعی جاری 20.6 میلی‌متر بوده در حالی که در سال گذشته تا این تاریخ صفر و در بلندمدت12.2 میلی‌متر بوده است که ۶۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.
عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به میزان خشکسالی های گذشته این میزان بارش عدد قابل توجهی نیست و اصلاً جبران کمبود آب دشت کاشان را نمی‌کند. مجموع بارش سال زراعی جاری 20.6 میلی‌متر بوده در حالی که در سال گذشته تا این تاریخ صفر و در بلندمدت12.2 میلی‌متر بوده است که ۶۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: تحليل نقشه‌های هواشناسي نشان می‌دهد دشت کاشان دارای جوی ناپایدار ضعیفی طی روزهای آینده خواهد بود که در آخر هفته پدیده غالب جوی، قسمتی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده و رگباری پیش‌بینی می‌شود.
ارغوانی تصریح کرد: دمای هوا از 20 درجه سانتی‌گراد با دو درجه کاهش روبرو خواهد شد و رطوبت هوا با 10 درصد افزایش به 90 درصد می‌رسد که دمای حداقل در مناطق کوهستانی بین 3 تا 5 درجه نسبت به مناطق دشت پائین تر پیش بینی شده است.
وی تأکید کرد: باغداران در صورت آلودگی درختان گردو، به، سیب و گلابی به آفت کرم خراط از طریق پوشاندن حفره‌های لارو با ترکیبات مناسب مبارزه کرده و سم‌پاشی درختان علیه بیماری آتشک انجام شود.
رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: برای مبارزه با شانکر باکتریایی و سیتوسپورایی درختان میوه هسته‌دار و دانه‌دار پس از خزان برگ ها و عملیات تغذیه باغ با چال کود و کانال کود با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام شود.
ارغوانی افزود: جمع‌آوری انارهای آلوده از سطح زمین به منظور کاهش جمعیت لارو آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه و پوشاندن حفره ‏های لاروی با خمیر سمی طبق دستورالعمل جهت مبارزه با آفت کرم خراط اقدامات ضروری در این زمان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار