75 درصد مشترکان اردستان مطابق الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند

مدیر آبفا شهرستان اردستان گفت: در استان اصفهان حدود 92درصد مشترکان مطابق الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند که این آمار در شهرستان اردستان 75درصد است.

مدیر آبفا شهرستان اردستان گفت: در استان اصفهان حدود 92درصد مشترکان مطابق الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند که این آمار در شهرستان اردستان 75درصد است.
به گزارش ایسنا ، سید عباس شریعت مدار امروز (سه‌شنبه) در آیین نواخته شدن زنگ آب در جمع دانش آموزان دبستان مصطفوی اردستان، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب جهت مقابله با کم‌آبی برنامه‌هایی را در چند رده انجام می‌دهد که یکی از آن برنامه نقاشی بود که در سطح هشت مدرسه شهرستان برگزار شد که برگزیدگان آن به مراحل استانی اعزام می‌شود.
وی افزود: صرفه‌جویی فقط مختص تابستان نمی‌شود و باید آن را در همه فصول رعایت کنند. آب و فاضلاب شهرستان سال گذشته در 10 محور برنامه‌های بهینه مصرف را برگزار کرد که یکی از آن تفاهم‌نامه‌ای بود که با آموزش و پرورش انجام شد.
مدیر آبفا شهرستان اردستان نصب کنترل فشار آب در شهرهای اردستان و زواره و تجهیز چاه‌ها و فعالیت مروجان مصرف در شهرستان را از اقدامات فرهنگ سازی شهروندان در مقابله با کمبود آب عنوان کرد و افزود: سال گذشته در کل 15 تا 20 درصد کاهش مصرف و در بخش خانگی 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی آب را داشتیم.
شریعت مدار گفت: در استان اصفهان حدود 92درصد مشترکان مطابق الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند که این آمار در شهرستان اردستان 75درصد است. امیدواریم فرهنگ سازی بین دانش آموزان بتواند شاخص الگوی مصرف را افزایش دهد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش اردستان با اشاره به اینکه آب نخستین واژه درسی دانش آموزان است گفت: آموزش درست مصرف کردن آب را هم باید از بدو ورود به مدرسه به آن‌ها یاد داد.
عیسی شفیعی با اشاره به اینکه زنگ صرفه‌جویی مصرف آب در بیش از 48 مدرسه شهرستان اردستان نواخته می‌شود، گفت: جشنواره آب به منظور فرهنگ سازی مصرف آب و ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع آبی ویژه دانش آموزان ابتدایی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: مدارس می‌توانند موضوعات آموزشی را به کل جامعه انتقال دهند. دانش آموزان ابتدایی که در آینده پدران و مادران جامعه می‌شوند می‌توانند فرهنگ‌سازی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان معلمان و دبیران را بهترین سفیران و مروجان مصرف انرژی در جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگیان می‌توانند راه‌های طلایی صرفه جویی انرژی را به جامعه انتقال دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار