زیرساخت‌هایمان در شان اصفهان نیست/ آنتن‌فروشی نخواهیم داشت

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان در مورد کیفیت پائین پخش زنده مسابقات فوتبال گفت: به لحاظ تصویربرداری و کارگردانی رتبه اول کشور هستیم ولی به لحاظ تصویربرداری زیرساخت‌هایمان در شان و جایگاه استان نیست.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان در مورد کیفیت پائین پخش زنده مسابقات فوتبال گفت: به لحاظ تصویربرداری و کارگردانی رتبه اول کشور هستیم ولی به لحاظ تصویربرداری زیرساخت‌هایمان در شان و جایگاه استان نیست.

به گزارش فارس، بهرام عبدالحسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه‌های 40 سالگی انقلاب اظهار کرد: قریب به سه ماه و چند روز است که در جمع مردم متدین و شهیدپرور استان اصفهان مستقر هستم و اولین بحث من در روز معارفه این بود که ما شبکه استانی هستیم و همه استان باید خود را در قاب صدا و سیما ببینند و بشنوند که در این راستا جلساتی را برگزار کردیم.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان افزود: برنامه کوتاه مدتی را تدوین کردیم تا پایان سال بتوانیم تغییراتی را در کنداکتور داشته باشیم؛ چند برنامه بعد از ماه صفر آغاز شده و تلاش کردیم که چهره قاب تلوزیون را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: هدف ما تنها این نیست و به دنبال آن هستیم که جایگاه صدا و سیمای استان اصفهان که همیشه در سطح کشور زبان‌زد بوده است، به جایگاه واقعی که مدنظرمان هست برسانیم که اکنون با آن جایگاه فاصله داریم.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد: در همین راستا دعوت کردیم از اندیشمندان تا شوراهای راهبردی را تشکیل دهیم و بتوانیم از نظرات آن‌ها استفاده کنیم و در سازمان صدا و سیمای استان اصفهان به روی همه هنرمندان استان اصفهان باز است.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان مطرح کرد: نشست‌هایی را در همین مدت با هنرمندان داشته‌ام که گلایه‌های به حقی داشته‌اند و به دنبال آن هستیم که از ظرفیت همه استفاده کنیم و به دنبال آن هستیم که مردم را در برنامه‌های خودمان دخیل کنیم و تعامل خوبی با آن‌ها داشته باشیم و می‌خواهیم پل خوبی بین مسؤولان و مردم برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: در افق این برنامه را داریم که در کارهای نمایشی که استان ظرفیت خوبی دارد، یک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم آن چیزی که مردم اصفهان توقع دارند را محقق کنیم و طرح‌هایی را برای فیلم‌های سینمایی، تله فیلم و مستند ارائه شده است و تا پایان سال چند تله فیلم را خواهیم داشت و همیشه تاکید دارم که از هنرمندان استان اصفهان شود.

عبدالحسینی اصفهان ادامه داد: نقد اگر نباشد توفیقی به دست نمی‌آید و از شما اصحاب رسانه می‌خواهیم که نظرات خودتان را به ما ارائه کنید.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان عنوان کرد: از نیمه دوم سال 95 ستادی در صدا و سیما برای چهل سالگی انقلاب تشکیل شد که این ستاد در همه استان‌ها هم تشکیل شده است و از این تاریخ موظف شده‌اند که به این مناسبت برنامه‌هایی تولید و پخش کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی از سال 95 انجام شده است و کارهای خوبی هم انجام شده است و از ابتدای امسال تولیداتمان در شبکه استانی و ملی درحال پخش است.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ها این است که با تمامی استانداران گفت‌وگو گرفته شود که تاکنون با 6 استاندار گفت‌وگو گرفته شده است و شنبه‌ها به روی آنتن می‌رود.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان خاطر نشان کرد: مستندی درحال تهیه هستیم که اقدامات قبل و بعد از انقلاب استان اصفهان را رصد و معرفی می‌کند؛ عملکرد نظام پس از انقلاب، روایت پیشگامان انقلاب، نماهنگ در این راستا از جمله اهم برنامه‌هایی است که درحال تهیه هستیم.

وی بیان کرد: سازمان با مشکلات مالی در سال‌های اخیر روبرو بوده است و ممکن است که در سال‌های آینده مشکلات هم بیشتر شود همین مشکلات عاملی شده است که تولیدات نه فقط استان اصفهان کاهش یافته است، بلکه در سایر استان‌ها هم همین طور بوده است.

عبدالحسینی با بیان این که نمی‌خواهیم به سمت آنتن فروشی برویم، اذعان کرد: مجلس و دولت تمامی بودجه مصوب ما را محقق کند ولی برای ارتزاق عمومی نیاز به برخی از برنامه‌های مشارکتی ببریم کما اینکه این اتفاق با میراث فرهنگی درحال انجام هستیم.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان با بیان اینکه در رتبه بندی کل کشور واحد سیما 9 هستیم و در رادیو 21 کشور هستیم، ادامه داد: در رتبه‌بندی‌های کلان کشور در جایگاهی که باید باشیم، نیستیم و عوامل متعددی این فضا را ایجاد کرده است و به دنبال آن هستیم که به این جایگاه برسیم ولی مهم‌ترین مشکل ما مالی بوده است.

وی در مورد کیفیت پائین پخش زنده مسابقات فوتبال عنوان کرد: به لحاظ تصویربرداری و کارگردانی رتبه اول کشور هستیم ولی به لحاظ تصویربرداری زیرساخت‌هایمان در شان و جایگاه استان نیست؛ استان اصفهان تنها یک استودیو تلوزیونی است و به دنبال تلاش هستیم که تغییر این فضا هستیم.

عبدالحسینی ادامه داد: باید واحد سیار HD داشته باشیم و همان واحد SNG که 20 سال پیش به عنوان اولین استان‌ها به ما داده‌اند، درحال استفاده از آن هستیم؛ قول‌های خوبی از تهران گرفته‌ایم و به دنبال ارتقا زیرساخت‌ها در شان استان هستیم.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان در مورد حاشیه‌های مطرح شده در مورد مجری که مورد هجمه برخی از هواداران سپاهان قرار گرفت، مطرح کرد: اگر سپاهان هم به جای پرسپولیس بود، همه ما متعهد بودیم که از این تیم حمایت کنیم و همه ما و رسانه و شبکه‌های سراسری پرسپولیس را به عنوان تیم ملی محسوب می‌کردیم و مجری ما هم به همین نگاه موضوع را مطرح کرد.

وی تاکید کرد: باید همه برنامه‌های اصفهانی با مجری‌های اصفهانی اجرا شود و برنامه کاشانه هم گفتیم که در سری جدید باید از مجری خود کاشان استفاده کند.

عبدالحسینی در مورد کیفیت پائین تصاویر دریافتی در برخی از شهرستان‌ها گفت: خروجی آنتن ما باید HD شود قطعا کیفیت تصویر در شهرستان‌ها هم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به تعدد شبکه‌ها 62 درصد مخاطب سیما و 26 مخاطب در صدا داریم و این آمار براساس نظرسنجی‌هایی است که صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 230 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان داریم، گفت: شبکه‌های سراسری و استانی تنوع فراوانی داریم که مخاطبان را پخش می‌کند؛ بجز سریال‌ها که امکان تولید آن برای 12 ماه سال وجود ندارد، هیچ برنامه‌ای از شبکه‌های دیگر پخش نخواهیم کرد و برنامه‌های خودمان را پخش و تکرار می‌کنیم.

عبدالحسینی اذعان کرد: درحال توافق با اتفاق بازرگانی استان اصفهان هستیم که 40 کارآفرین برتر کشور از استان را بتوانیم در برنامه‌ای با حضور مسؤولان تجلیل کنیم.

**

محسن طباطبایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های منجسمی برای چهل سالگی انقلاب انجام شده است و برخلاف سال‌های گذشته زودتر آغاز شده است؛ در بحث خبر بیش از 70 مستند خبری تولیدی از پتانسیلها، دست‌آوردها و ... در حال تهیه هستیم.

معاون خبر صدا و سیمای استان اصفهان افزود: همان‌طور که می‌دانید انقلاب در این 40 سال پیشرفت خیلی خوبی داشته‌ایم و با کار تحقیقی که در دانشگاه داشته‌ایم، پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم که حاصل این بررسی‌ها در اختیار مرکز هم قرار گرفته است و بسیاری از این مصادیق پیشرفت در استان اصفهان وجود دارد.

وی تاکید کرد: مستندهای خبری در مکان‌های تاریخی، مستند با حضور پیشگامان، مستند خبری با موضوع اسناد تاریخی در اصفهان از جمله کارهایی است که در دستور کار ما قرار گرفته است؛ 75 دست آوردهای مهم استان را تولید و پخش کردیم که در شبکه‌های سراسری هم پخش شده است.

آیت‌الله مستجابی در 40 قسمت روایت می‌شود

سیدعلی معصومی‌زاده بیان کرد: برنامه‌های فاخر از قبیل مستند و نماهنگ در طبقه الف و ب و همچنین برنامه‌های فاخر درحال تهیه است و در بخش مستند نیز روایت آیت الله مستجابی در 40 قسمت تهیه و پخش خواهد شد که تاکنون 17 قسمت آن پخش شده است.

معاون سیما صدا و سیمای استان اصفهان مطرح کرد: 26 قسمت اینفومیشن بلوغ نور در قالب برنامه های 5 دقیقه ای در جدول پخش قرار گرفته است و به روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: 13 قسمت روایت پیشگامان انقلاب در حال تصویربرداری و تدوین است که پخش خواهد شد؛ برنامه کارنامه که در مورد استانداران است، درحال پخش است.

معصومی‌زاده عنوان کرد: مستند دیگری در مورد کارها و پیشرفت‌های انقلاب در 40 ساله درحال آماده‌سازی است؛ برنامه‌های هشت بهشت، زنده رود و ... هم به چهلمین سال خواهند پرداخت و شهر آفتابی در مورد کارآفرینان، مجموعه جنگ شهرستان‌ها با همکاری واحدهای شهرستانی تهیه و تولید خواهد شد.

تولید 100 موشن‌گرافی در یک سال

سید مجید زنجانی‌زاده خاطر نشان کرد: در حوزه تخصصی فضای مجازی هم تولید محتوا خواهیم داشت و هم تولیدات مرکز را بازنشر می‌کنیم و در شبکه‌های مجازی داخلی به خصوص سروش بیش از 20 کانال اطلاع رسانی داریم.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای استان اصفهان تصریح کرد: در کانال‌های مختلف در حال اطلاع رسانی به صورت نرم دست آوردهای انقلاب را معرفی می‌کنیم؛ بیش از 100 موشن‌گرافی از دی ماه تاکنون تهیه و تولید شده است.

وی افزود: 20 اینفوگراف تهیه و بازنشر شده است و کانال چهلچراغ انقلاب نیز ایجاد خواهد شد و دست آوردهای انقلاب از مجموعه های مختلف بارگزاری خواهد شد.

مستندهایی با محوریت پیشگامان انقلاب

سید صالح پرورش تاکید کرد: از اول مهرماه برنامه‌هایمان را شروع کرده‌ایم که با یک شیب آرام پیش می‌رویم که تا دهه فجر شیب آن بیشتر می‌شود؛ 120 مسابقه داریم و مستندهایی نیز تهیه شده است که در برنامه پخش قرار خواهد گرفت.

معاون صدای صدا و سیمای استان اصفهان مطرح کرد: نمایش‌ها و مستندهایی با محوریت نقش اصفهان از شخصیت‌های شهدای شاخص و پیشگامان انقلاب تهیه و تولید خواهد شد؛ مجموعا 5840 دقیقه در تمامی قالب‌های در صدا تهیه و تولید خواهد شد.

محمدعلی زارع گفت: نخستین سفر شهرستانی از سفر به کاشان که دومین شهرستان بزرگ است آغاز شده است.

معاون برنامه ریزی صدا و سیما استان اصفهان ادامه داد: افکارسنجی ما در غالب جدید انجام خواهد شد که امکان داشتن صدای مخاطب را هم داشته باشیم و حتی گروهی عملکرد نظرسنجان ما را رصد و بررسی می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار