طرز تهیه پای کدو حلوایی

بهتون پیشنهاد میکنیم این پای کدو حلوایی رو حتما امتحانش کنین. این روش پختی که اینجا براتون میذاریم یه نتیجه عالی بهتون تحویل میده یه بافت لطیف و مخملی برای فیلینگ کدو حلوایی و کلا یه پای محشر که مزه اش حرف نداره.

وب‌سایت دونفره: بهتون پیشنهاد میکنیم این پای کدو حلوایی رو حتما امتحانش کنین. این روش پختی که اینجا براتون میذاریم یه نتیجه عالی بهتون تحویل میده یه بافت لطیف و مخملی برای فیلینگ کدو حلوایی و کلا یه پای محشر که مزه اش حرف نداره.

مواد لازم برای تهیه پای کدو حلوایی

  • پوره کدو حلوایی پخته: ۲ پیمانه
  • شیر عسلی (شیر غلیظ شده شیرین): ۱ پیمانه
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • دارچین: ۱ قاشق مربا خوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • خمیر پای

مراحل تهیه پای کدو حلوایی

1. برای تهیه این پای خوشمزه کافیه ابتدا ۲ تخم مرغ کامل و یک عدد زرده ای که داشتیم رو با همزن بزنیم تا یکنواخت و لطیف بشه.

2. حالا بقیه مواد یعنی، پوره کدو حلوایی، شیر غلیظ شیرین شده (شیر عسلی)،‌نمک و دارچین رو به تخم مرغ زده اضافه میکنیم. شیر غلیظ شده شیرین که به شیر عسلی هم معروفه به صورت کنسروی در سوپرمارکت ها موجوده اما در صورتی که به شیر غلیظ شده دسترسی نداشتین به جاش میتونین از ۳/۴ پیمانه خامه صبحانه، ۱/۲ پیمانه شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید که خوب با هم مخلوطشون کردین استفاده کنین.

3. حالا همه ی مواد رو خوب با قاشق هم میزنیم تا یه مخلوط یکنواخت بدست بیاد.

4. برای این مقدار مواد یه قالب ۲۴ سانتی پای یا چند تا قالب کوچکتر کافیه من از ۱ قالب ۱۸ سانتی و ۵ قالب ۶ سانتی استفاده کردم

5. حالا مواد فیلینگ پای رو داخل قالب روی خمیر خام پای بریزین.

6. حالا قالب هارو داخل فری که از قبل روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کردین بذارین تا برای ۱۵ دقیقه بمونه و بعد دمارو به ۱۸۰ برسونین و پای رو برای نیم ساعت دیگه بپزین و بعد این مدت چک کنین در صورتی که مواد فیلینگ خودش رو گرفته و پخته بود پای آماده است …

7. بعد سرد شدن پای رو بر طبق سلیقه تون تزیین کرده و سرو کنین … نوش جان

در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش سایر غذاها کلیک کنید
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار