۵ بیمارستان در اصفهان مجهز به بخش درمان سکته حاد مغزی هستند

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج بیمارستانِ ۷۲۴ در شهر اصفهان آماده خدمت‌رسانی به بیماران سکته حاد مغزی هستند.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج بیمارستانِ ۷۲۴ در شهر اصفهان آماده خدمت‌رسانی به بیماران سکته حاد مغزی هستند.

به گزارش مهر، شهربانو مظاهری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمارستان امین، غرضی،‌ بیمارستان کاشانی و الزهرا و بیمارستان شریعتی پنج بیمارستانی است که در شهر اصفهان مجهز به بخش درمان سکته حاد مغزی هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان های مبارکه، لنجان، فلاورجان،نجف آباد، خمینی شهر و شاهین شهر نیز امکان درمان بیماران سکته حاد مغزی فراهم شده است، ادامه داد:شهید منتظری نجف آباد،‌ شهید اشرفی و ساعی خمینی شهر، امام خمینی فلاورجان، شهدای لنجان و بیمارستان محمد رسول الله مبارکه مجهز به امکانات درمانی بیماران سکته حاد مغزی شده است.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: راه اندازی مراکز و واحدهای مراقبت های سکته حاد مغزی از اهداف مهم وزارت بهداشت است که به سایر استان های ابلاغ شده است .

وی شرایط این بیمارستان ها را داشتن تیم استروک مغزی(متخصصین نورولوژی و طب اورژانس)، سی تی اسکن و شرایط تزریق داروی ترومبولیتیک، عنوان کرد و گفت: بهترین زمان طلایی از زمان ورود بیمار به بیمارستان های ۷۲۴ تا شروع درمان باید مساوی یاکمتر از یک ساعت باشد که خوشبختانه در حال حاضر کمتر از ۵۰ دقیقه است.

مظاهری با اشاره اینکه با کنترل دیابت، ‌نرمش منظم، کنترل فشارخون و رژیم غذایی سالم به راحتی می توانیم سکته مغزی را از خود دور سازیم،‌ ادامه داد: با کنترل چربی خون،‌ درمان بیماری قلب،‌ ترک سیگار، قلیان و الکل و کنترل وزن و استرس به راحتی می توانسکته مغزی را کنترل کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار