سپاهان در تبریز به دنبال صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان عصر فردا در دوازدهمین بازی لیگ برتری خود باید به مصاف ماشین‌سازی برود. نبرد با حریف تبریزی که رتبه نهم جدول را در اختیار دارد، بازی چندان آسانی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی نخواهد بود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال سپاهان عصر فردا در دوازدهمین بازی لیگ برتری خود باید به مصاف ماشین‌سازی برود. نبرد با حریف تبریزی که رتبه نهم جدول را در اختیار دارد، بازی چندان آسانی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی نخواهد بود.

سبز و سفید پوشان تبریزی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز که استادیوم خانگی خودشان به شمار می‌رود تاکنون تنها یک‌بار طعم شکست را چشیده‌اند که آن‌هم مقابل ذوب‌آهن در هفته دهم بود. البته شاگردان رضا مهاجری در این ورزشگاه یک پیروزی هم به دست آوردند که در هفته هفتم و مقابل پارس جنوبی جم رقم خورد. نکته جالب پیرامون ماشین سازان تساوی عجیب‌وغریب این تیم است که عدد 9 را نشان می‌دهد. این عدد موجب شده تا آن‌ها همراه با نفت آبادان رکورد پر تساوی ترین تیم‌های لیگ را در اختیار داشته باشند و احتمالا تا پایان لیگ هم حفظ کنند. بر این اساس طلایی پوشان اصفهانی فردا باید با تیم روبرو شوند که به‌آسانی تسلیم رقیبان نمی‌شود اما زور پیروزی را هم ندارد.

نوار تساوی‌های ماشین‌سازی پاره می‌شود

شاگردان رضا مهاجری پنج هفته است که فقط روی نوار مساوی گام برمی‌دارند در عوض سپاهان پنج هفته متوالی است که برنده می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی در صورت کسب ششمین برد به‌طور موقت صدرنشینی جدول را تجربه خواهند کرد. ماشین‌سازی ازنظر بودجه و امکانات و حتی کیفیت بازیکنان با تیم سپاهان قابل قیاس نیست بااین‌حال در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. اگر ماشین‌سازی بتواند نوار برد‌های سپاهان را قطع کند در آن صورت رقابت در صدر جدول جذاب‌تر و دیدنی‌تر خواهد شد. شاید هم شاگردان مهاجری ترک عادت نکنند و به دهمین مساوی این فصل خود برسند. به‌هرحال نبرد فردای این دو تیم به‌احتمال فراوان بازی جذاب و تماشاگرپسندی از آب درخواهد آمد چراکه شاگردان امیر قلعه‌نویی با توجه به روحیه‌ای که از پنج پیروزی پشت سرهم به دست آورده‌اند به‌قصد ثبت ششمین برد و به زیر کشیدن پدیده حتی به‌طور موقت راهی زمین خواهند شد و از آن‌سو ماشین سازان هم‌تیمی نیستند که به‌آسانی بازی را به حریفان واگذار کنند بویژه آن‌که در ورزشگاه خانگی به میدان می‌روند و حمایت هوادارانشان را هم‌پشت سرخودشان می‌بینند.

سه غایب سرشناس دو تیم

بازی فردای دو تیم سپاهان و ماشین‌سازی سه غایب سرشناس دارد. سپاهانی‌ها به دلیل مصدومیت، نمی‌توانند از دو بازیکن خود استفاده کنند. محمد ایرانپوریان پس از چند هفته دوری از ترکیب تیمش مشکلی برای حضور در این دیدار ندارد و در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند بازی کند اما میلاد سرلک، دیگر غایب هفته‌های اخیر سپاهان که عمل جراحی انجام داده بود هنوز شرایط بازی ندارد و در این دیدار غایب است. همچنین رسول نویدکیا هم که به‌تازگی از بند مصدومیت طولانی‌مدت رهاشده بود از ناحیه انگشت پا مصدوم است و نمی‌تواند سپاهان را همراهی کند. از سوی دیگر ماشین سازان هم توحید غلامی هافبک دفاعی خودشان را به دلیل آسیب‌دیدگی قادر به حضور در جدال با سپاهان در اختیار نخواهند داشت. غلامی که مهره مورد اعتماد رضا مهاجری محسوب می‌شود این روزها به دلیل آسیب‌دیدگی در تهران مشغول مداوای زانوی مصدوم خود است. هافبک دفاعی این فصل ماشین‌سازی که نمایش موفقی در ترکیب سبزقباها از خود به‌جا گذاشته، در دیدار هفته گذشته این تیم به‌شدت از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد و با خروج از اردوی این تیم برای جدال با سپاهان در تهران مشغول مداوا است و طبق نظر کادر پزشکی از هفته آینده قادر به بازگشت به جمع شاگردان رضا مهاجری خواهد بود.

کی روش خطرناک‌ترین بازیکن زمین

بدون تردید سرشناس ترین بازیکن فردای ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، استنلی کی روش مهاجم برزیلی سپاهان خواهد بود. این مهاجم برزیلی در حال حاضر با 9 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد و امید اول امیر قلعه‌نویی برای باز کردن دروازه میهمان به شمار می‌رود. کی روش در دو فصل اخیر مهاجم تیزچنگی نشان داده که هم با سر خوب گل می‌زند و هم در استفاده از پا توانا است. نکته جالب این‌که مهاجم برزیلی سپاهان باید دروازه هم‌وطنش خودش را باز کند تا تیمش را به پیروزی برساند. فرناندو ده خسوس دروازه‌بان سرپنجه و آماده ماشین‌سازی که چند فصلی در فوتبال ایران بازی می‌کند هم باید مقابل ضربات مرگبار کی‌روش ایستادگی کند. استنلی بی‌اغراق مهمترین مهره سپاهان فصل جاری است که با ایده‌های تاکتیکی قلعه‌نویی کاملا همخوانی دارد. مهاجمی تنومند که در اکثر جنگ‌های هوایی موفق است و عذابی دائمی برای مدافعان حریف. کی روش مهارت بالایی در بازی پشت به دروازه دارد و می‌تواند توپ‌های بلندی که می‌رسد را کنترل و به بازیکنان کناری‌اش برساند. قدرت شوتزنی، ضربات آخر دقیق و مهارت در ضربات ایستگاهی ویژگی‌هایی است که باید به توان سرزنی او اضافه کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار