ضریح مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) غبارروبی و عطرافشانی می شود

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر این امامزاده در آستانه ولادت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) از غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر این امازاده در آستانه ولادت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.
به گزارش شبستان ، سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همزمان با تقارن هفته وحدت و هفته بسیج و در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) ضریح مطهر این امامزاده عظیم الشأن غبارروبی و عطرافشانی می شود.
مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این مراسم توسط خدام افتخاری حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) و با حضور مسؤولان محلی و استانی، زائران و مجاوران و بسیجیان حوزه یکم امیرالمومنین(ع)، ساعت۱۶ عصر امروز پنج شنبه یکم آذرماه برگزار می شود.
وی بیان داشت: قرائت زیارتنامه حضرت ، قرائت دعای امین الله، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل‌بیت(ع) و جمع خوانی خدام افتخاری از جمله برنامه های این آیین خواهد بود.
تکیه بیان داشت: در حاشیه مراسم غبارروبی، حضور بر مزار ۳۵۰ شهید آرمیده در گلزار شهدای حرم مطهر و ادای احترام به مقام شامخ آنان و بازدید از گنجینه انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس حرم مطهر پیش بینی شده است. غبارروبی از جمله آیین‌های سنتی-مذهبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل است که هر دو ماه یک ‌بار و با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران برگزار می‌شود.آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان، صد کیلومتری شهر مقدس قم و پنج کیلومتری کاشان واقع شده است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار