آموزش کاشت شوید و پرورش آن در منزل

گیاه شوید از گیاهان پر رویش است که ارتفاع آن تا حدود ۱ متر نیز می رسد نوعی از بذر کم رویش این گیاه نیز وجود دارد که به شیوه کاشت بذر انجام می شود که مناسب ترین روش برای کاشت شوید نیز همین روش کاشت بذر خواهد بود.

گیاه شوید از گیاهان پر رویش است که ارتفاع آن تا حدود ۱ متر نیز می رسد نوعی از بذر کم رویش این گیاه نیز وجود دارد که به شیوه کاشت بذر انجام می شود که مناسب ترین روش برای کاشت شوید نیز همین روش کاشت بذر خواهد بود.
برخی برای کاشت شوید از شیوه نشا استفاده می کنند که این شیوه نادرست است و بهتر است برای این کار از شیوه کاشت بذر استفاده کنید و زمان مناسب برای کاشت این سبزی باید دو هفته قبل از شروع بهار باشد و با رفتن سرمای شدید شما می توانید کاشت آن را آغاز کنید توجه داشته باشید که خاک مناسب برای کاشت این سبزی باید نرم و فضای آفتاب گیر باشد تا رشدی سریع و خوب داشته باشد.
نحوه کاشت شوید:
برای این کار باید دانه های شوید را در عمق نیم سانتی متر از زمین بکارید توجه داشته باشید که فاصله این بذرها از یکدیگر باید به میزان ۴۵-۳۰ سانتی متر باشد با کاشت این دانه به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز زمین نیاز است تا گیاه سر از خاک بیرون آورد و بعد از این که به مدت ۲۰ روز این گیاه به رویش خود ادامه داد آن را با کم پشت کردن آنها را از یکدیگر فاصله دهید.
برای اینکه در تمام فصل های سال این گیاه را داشته باشید باید تا زمان تابستان با رشد این گیاه بذر نیز بکارید تا مجدد بذرها رشد کنند و با تمام شدن گیاه شما مجدد بذر داشته باشید این کار را می توانید هفته یا یک بار انجام دهید.
نگهداری صحیح:
بعد از کاشت شوید نوبت به نگهداری از آن می رسد که باید با حرص کردن و کوتاه کردن این کار را انجام دهید این گیاه به دلیل اینکه رشد زیادی دارد باید کوتاه شود تا به ساقه ها فشار وارد نشود و نشکند روش مناسب برای نگهداری از این گیاه این است که با نگهداری اجازه دهید تا برخی از گیاهان به خوبی رشد کنند تا توانایی تولید بذر داشته باشند و بذرهای شما را برای سال آینده مهیا کنند.
نحوه صحیح برداشت این گیاه نیز با استفاده زا قیچی است که شما تا ساقه می توانید آن را قیچی کنید و زمانی که گیاه سبزتر و کمی کوتاه است این کار را انجام دهید که هم برداشت داشته باشید و هم گیاه را کوتاه کرده باشید و به رشد بیشتر آن کمک کنید.
روش درست برای آبیاری این گیاه نیز به اینگونه است که در فصول خشک باید آبیاری شود و قبل از اینکه گیاه رشد کند باید هفته ای دو بار آبیاری شود.
منبع : آرگا
در صورت تمایل برای دیدن سایر مطالب آموزشی کاشت درخت و گیاه کلیک کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار