بیماری اسکیزوفرنی یک درصد از کل بیماری‌های روان پزشکی است

بیماری اسکیزوفرنی به عنوان یک بیماری روانی به دلیل مراقبت های کم و خود مراقبتی سیر مزمن بودن را طی می کند و بیماری های اسکیزوفرنی عضو یک درصد از کل بیماری های روان پزشکی به شمار می آیند.

بیماری اسکیزوفرنی یک درصد از کل بیماری‌های روان پزشکی است

سعیدصادقی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به بیماری اسکیزو فرنی به عنوان یکی از بیماری های روانی، اظهار داشت: این بیماری به دلیل مراقبت های کم و خود مراقبتی به سرعت سیر مزمن را طی و خسارات زیادی را از جهات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی وارد می کند.

وی در ادامه افزود: بیماری های روانی طیف گسترده ای را شامل می شود که از یک استرس و اضطراب ساده شروع می شود و به بیماری های مزمن مانند اسکیزوفرنی ختم می شود.

صادقی خاطر نشان کرد: بیماری های اسکیزوفرنی عضو یک درصد از کل بیماری های روان پزشکی را تشکیل می دهند و طبق آخرین شیوع شناسی بیماری های روانشناختی و روان پزشکی، ۲۳/۶ درصد از جمعیت عمومی به بیماری های روان شناختی و نه الزاما روان پزشکی مبتلا هستند.

وی با اشاره به مشکلات روبروی بیماران اسکیزوفرنی، گفت: وجود باور های نادرست یکی از مسائل روبروی این بیماران است که اینگونه بیماران را ناکارآمد می پندارند و برچسب هایی که به آنها زده می شود، حق اجتماعی و شهروندی آنها را کم می کند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از دیگر مشکلات این بیماران را خود مراقبتی عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در تامین دارو برای آنها پیش می آیدو یا عدم توانمندی در مراقبت از خودشان، باعث می شود این بیماری درست درمان نشود و به بیماری مزمن تبدیل شود.

وی یادآور شد: ابتلا به این بیماری هیچ برچسب نا مطلوب اجتماعی به همراه ندارد و همه ما در طول عمرمان ممکن است به نحوی دچار یکی از بیماری های روان شناختی بشویم. در حال حاضر در استان اصفهان ۲۲ مرکز روزانه اسکیزوفرنی وجود دارد و هزار و ۲۰۰ نفر در این مراکز مراجعه می کنند و تحت درمان قرار گرفته اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار